Hvor sitter G-62 føleren?

Anbefalte innlegg

Skal til å skifte denne G-62 føleren i dag... men kan noen gortelle meg hvor den sitter?

 

Fikk vite i en annen tråd at den sitter bak på blokka inn mot torpedoveggen på førersiden, menhan var ikke sikker på om det var sånnpå min Tdi og...

 

Noen som vet?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G-62 er vel en tempføler på TDi-motorene så vidt jeg vet, og på min 2,5 så sitter den på kjølevannsstussen som går inn på blokka rett ved vakuumpumpa.

Vet ikke om det er likt på din. Kan ta et bilde i morgen når jeg får hentet bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp strålende! Er den bare å nappe rett ut når man skal bytte den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er festet med et svart plastikk låseklips som trekkes ut først. Vær forsiktig hvis motoren er varm. Åpne evt. lokket på ekspansjønstanken og slipp ut trykket. Hvis ikke kan du få en svært ubehagelig overaskelse da du drar ut føleren. Husk å skifte o-ringen for føleren og vær sikker på å få ut den gamle. Ikke alltid den blir med føleren ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Gody med gode tips! da slipper jeg å knote å gjøre feil da jeg aldri har gjort dette før.. Føler meg ny pakning er kjøpt inn, jobben gjøres vel i morgen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Gody med gode tips! da slipper jeg å knote å gjøre feil da jeg aldri har gjort dette før.. Føler meg ny pakning er kjøpt inn, jobben gjøres vel i morgen...

Bare skyter inn at denne jobben tok meg i underkant av 5 min på min bil, og jeg har absolutt null erfaring med bilmekking. Eneste grunnen til at det tok så lang tid var at jeg måtte ta av plastdekslet over motoren for å komme til skruinga på sensoren med det jeg hadde av verktøy akkurat da.

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.