8,5x17", Hva sier passaten til det?

Anbefalte innlegg

Felgene jeg skal kjøpe er endel større og bredere enn standard. Bare lurer litt på hva drivverket og girkassen på min 92 passat vr6 vil si til dette? Hvilke deler tar imot mest bank og hva ryker først om det skulle skje noe? Hørte jo at Glenn Ove spant i stykker sin girkasse bare på litt grus. Den var riktignok litt sliten fra før men uansett. Hvordan vil girkassen og drivverket takle litt aktiv kjøring med slike felger? Kjører vanligvis pent og greit, men skal ikke nekte for at det kan bli noen rivstarter til sommeren.;) Har tross alt jobbet med bilen i 6 mnd og gleder meg til å få den på veien. Servoen vil jo også få litt å jobbe med, men den vil vel ikke ta skade av det? Noen servooljer som har bedre evner enn andre?

Akselerasjonen vil jo også bli dårligere, men vil det være en voldsom forskjell fra org. dim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe svar på det jeg spør om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med større hjul så går jo drivverket tregere rundt, så da sparer man jo på drivverket. I den grad det har noe å si... Men bredden på hjulet har ikke noe å si. Servoen din kommer sikkert til å jobbe litt mer, men hva gjør vel det?

Og endrer du innpresset på hjulet så går det utover hjullagrene.. that's it.

 

Ikke noe å lure på med andre ord.. sett på de bredeste og feiteste hjula du finner.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm. Trodde det var slik at når drivverket fikk mer motstand, så ble det mer slitasje? Som å skubbe en bil med brekket på, man blir fort sliten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motstanden på et bredt dekk og et smalt dekk har nok ingenting å si i praksis..

Du må se på hvor kreftene angriper, et bredere dekk blir muligens varmere, med andre ord den ekstra energien som må til for å rulle rundt det store dekket får utløp som varme i dekket.

Når du prøver å trille bilen med brekket på, så angriper kreftene på bremseskiva og da er det den som blir varm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at han Glenn Ove rasa girkassa si var vel at han fikk hjulspinn på grus først, og så tok det tak i asfalten? såvidt jeg skjønnte iallefall.

 

Og det er nok en av de beste måtene å ta livet av drivverket sitt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at han Glenn Ove rasa girkassa si var vel at han fikk hjulspinn på grus først, og så tok det tak i asfalten? såvidt jeg skjønnte iallefall.

 

Og det er nok en av de beste måtene å ta livet av drivverket sitt! :)

 

Stemmer! Om man vil ta livet av kassa si rimelig fort er dette en super løsning!: bh : : bh : : rolleyes

 

Men nå har jeg fått tak på ny kasse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.