Hjelp med et par feilkoder.

Anbefalte innlegg

Fikk tatt ut feilkoder på bilen i dag. Trenger litt info for å vite hva jeg må skifte/reparere.

00525 (2342) Oxygen sensor - G39 No signal.

Tror det er lambdaen, men kan noen bekrefte?

00514 (2112) Ign reference sensor G4 No signal.

??

Er foresten en -89 Passat 2.0 16V (9a)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første er lamda ja

Den andre er Kam sensoren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første er lamda ja

Den andre er Kam sensoren

Vet du hvor den sitter? Er det noe som kan gjøre at den viser feil (feil innstilt register?), eller er den rett og slett gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har den typen med fordeler sitter den i fordeleren.

Kan være dårlig kontakt,def giver.

den skal måle 2 ohm hvis du har den typen med kun to ledere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har den typen med fordeler sitter den i fordeleren.

Kan være dårlig kontakt,def giver.

den skal måle 2 ohm hvis du har den typen med kun to ledere

Kjøpte jo helt ny fordeler for et halvt år siden:confused:

Skal se på den. Mente å huske at det var 3 ledninger i kontakten, men mulig jeg husker feil.

Men feilkoden betyr altså uansett at den er defekt. Kan ikke være noe innstilling som kan være feil på registeret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke skal stå g-40? Det er i så fall hall giver og hvis bilen bare sto med tenning på og motoren av kommer den opp som feil. Prøv en gang mens motoren står å går på tomgang. Slett feilen først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke skal stå g-40? Det er i så fall hall giver og hvis bilen bare sto med tenning på og motoren av kommer den opp som feil. Prøv en gang mens motoren står å går på tomgang. Slett feilen først.

Er faktisk en bitteliten mulighet for at det kan være G40 ja. (knotete skrift på mekanikeren).

Motoren var ikke i gang nei. Skal få tatt en ny kontroll for å se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med han som tok ut kodene, og det G4 ja. Noen plass jeg kan finne ut av hva det er? Står det i AKTE? Bilen skulle foresten ikke startes. Kun tenninga på i følge autohidden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med han som tok ut kodene, og det G4 ja. Noen plass jeg kan finne ut av hva det er? Står det i AKTE? Bilen skulle foresten ikke startes. Kun tenninga på i følge autohidden.

Ville ikke helt godtatt autohidden da var jeg deg, men gjør som du vil med det....Har aldri hørt om g4 som jeg kan huske, men g40 er derimot kjent. Hadde testet med motoren igang også var jeg deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke helt godtatt autohidden da var jeg deg, men gjør som du vil med det....Har aldri hørt om g4 som jeg kan huske, men g40 er derimot kjent. Hadde testet med motoren igang også var jeg deg.

Ok. Skal sjekke det for sikkerhets skyld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.