Anbefalte innlegg

Gjelder en a4 96' 1,8t.. Bilen er treg å starte, spesielt med mellomvarm motor. Starter så og si med en gang om bilen nettopp er kjørt, feks. stopper du motoren og venter 10 sek å vrir om nøkkelen så starter den tvert. Har den derimot stått i 15 min etter kjøring så må du kine før den starter. Merker ikke noe spes under kjøring..

Har vært inne for feilsøking på audi 2 gang uten hell. null feil på diagnose..

har prøvd følgende, skiftet g62 tempgiver, skiftet gasspjeld, sjekket slanger for lekkasje og testet lmm.. kan det skyldes en defekt bensinpumpe eller rele..? men en defekt pumpe skal vel også merkes under kjøring..?

 

Noen som har vært borti lignende?

 

takknemlig for hjelp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytt bensin regulatoren...da kan den bli tungstarta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytt bensin regulatoren...da kan den bli tungstarta.

 

Er denne gåen burde den vel være slik uavhengig om motoren er varm/kald.. eller er jeg helt på villspor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne gåen burde den vel være slik uavhengig om motoren er varm/kald.. eller er jeg helt på villspor?

Jo igrunn...men en kamerat av meg hadde samme symtom som du og da bytta han regulatoren...er jo vært en forsøk siden du ikke finner noen annen feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkurat dette problemet på min bil..startet fint når den var helt kald eller rett etter eg hadde stoppet den.. men om den stod i 15min til 4timer var den svert tungstartet.. skiftet ut bensin pumpen og har fungert fint siden. merket ingen ting når eg kjørte bilen var bare tungstartet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig et skudd i blinde dette, men er det ikke sånn at det er pumpa i tanken som holder trykket på systemet? Så om denne er sliten så leker den tilbake i tanken og må file litt for å få opp trykket igjen? Mener det va sånn på min gamle Audi 100 type44,.,.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være et holdetrykk der ja, hvor lenge det skal holde varierer jo litt.

Dette er for att bilen skal være lettstartet. Spesielt en varm sommerdag du setter fra deg bilen i 15-20min og intet trykk, så vil du kunne få luft i bensinen. i bensingalleriet over dysene, og da blir det vanskelig å starte da...

I mange tilfeller sitter Regulatoren i enden av bensingalleriet, og klarer ikke den å opprettholde trykket, kan den være synderen. Som Christian nevnte over her.

 

Edit: Regulatoren sitter noen ganger bak på pumpa/ved tanken istedenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemet på min 97 1,8T,skiftet temp.føler,etter det fungerte den helt fint,på min hendte detogså at temp.måler i instrument gikk i 0 og opp igjen under kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.