#1 Skrevet April 27, 2006 Kan noen hjelpe med litt hvordan luftfjæring er... Vanskelig å montere? Hardhet kontra senkesett/orginalt? Noen som kan forklare hva desse delen på bildet er?? Hva er alt liksom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 27, 2006 1. Dette er selve ventilene som fyller og slipper ut luft av belgene. Man har altså 4 slike... en til hver belg. 2. Dette er koblingene til alle slangene. 3. Vannskiller til tanken/kompressoren 4. Usikker på hva dette er.. Er litt jobb å montere. Egentlig mest jobb å finne egnet plassering av alt. Hjalp R-A med hans prosjekt og jeg har ett kit på vei til meg, as we speak, som jeg skal montere på Prosjekt KL-EEN 1 Hele installasjonen vil bli beskrevet step-by-step i prosjekttråden. "Problemet" R-A og jeg hadde når vi testmonterte hans kit var å finne ut hvordan det faktisk skulle kobles opp. Fulgte med så sinnsykt dårlig beskrivelse fra AirBagit, men etter at jeg fikk tømt AirBagIt.com for PDF`er så ble det en smule enklere Å montere selve demperbeina og belgene er ikke noe vanskeligere enn ett vanlig gewinde, men det er all jobben med å strekke slanger etc. som tar tid og som krever litt planlegging. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2006 Kan noen hjelpe med litt hvordan luftfjæring er...Vanskelig å montere? Hardhet kontra senkesett/orginalt? etter som jeg har hørt blir det stivt nok, men ikke noe "bane-stivt", rått er det vertfall: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2006 etter som jeg har hørt blir det stivt nok, men ikke noe "bane-stivt", rått er det vertfall: rock : Mmm, det strides vel litt om hvor egnet luft er på bane. Tror nok det er gewinde som gjelder der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 28, 2006 Nr 4 er trykksensorer hvis du har elektronisk display. Og ja det er stivt! Stivere enn gewinde på "normal" høyde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2006 ookay.. glimrende gutter.. Dette hjalp meg jo litt da... Er litt sugen på LUFT Noe banekjøring blir det uansett ikke med meg.. Er det virkelig stivere en gewinde på normal høyde? Kjempegreier Tror jeg venter med å bestille til du Thomas får lagt ut dette step by step.. Tror dette er tilo stor hjelp til meg og andre, siden det ikke finnes så "enkle" bruksanvisninger på dette.. I tillegg så står det som følger med gjerne på TYSK også.. Og der må nok jeg melde pass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2006 ka ca pris er det på eit sånt sett? en vil ikkje forandre noke på hjulvinklane når en sete på eit sånt sett? (heving og senking) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2006 ka ca pris er det på eit sånt sett? en vil ikkje forandre noke på hjulvinklane når en sete på eit sånt sett? (heving og senking) vet ikke helt nøyaktig, men ca ei 15000-17000 ferdig levert på døra tenker jeg.. Blir vel det samme som med gewinde.. bør vel ta en firhjulskontroll etterpå da.. edit: Hvordan er det med godkjenning på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 28, 2006 Blir vel det samme som med gewinde.. bør vel ta en firhjulskontroll etterpå da. QUOTE] då e nok ikkje ditta aktuelt for meg. her so eg bur e so store telehiv og hjulspor at eg måtte heva bilen heile når eg ska heim:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2006 då e nok ikkje ditta aktuelt for meg. her so eg bur e so store telehiv og hjulspor at eg måtte heva bilen heile når eg ska heim:p ikke at jeg her så mye peiling da.. hadde jo vært ypperlig å berre "jekka" opp bilen når du sku heim da.. Jeg bruker ofte å ta ferge, så da er det fint å kunne løfte den litt så jeg kommer meg ombord.. Her er også mye DÅRLIG brostein her i Ålesund.. tar nedi over alt... Så det blir mest sannsynlig Luft viss jeg kan få dette godkjendt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 28, 2006 ka ca pris er det på eit sånt sett? en vil ikkje forandre noke på hjulvinklane når en sete på eit sånt sett? (heving og senking) AirRiden (kit-II) til KL-EEN kom på 13.500,- inkl. frakt fra statene 10-14 dagers levering.. Når det gjelder godkjenning så har Rune Andre dialog med iLLtilsynet ang. godkjenning av "Prosjekt RA". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 29, 2006 Du tar bare firehjulskontroll på en bestemt høyde som utgangspunkt. Til vanlig kjøring har du den der, så kan du heve eller senke etter behov, da vil du slite en liten tanke mere dekkk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 1, 2006 AirRiden (kit-II) til KL-EEN kom på 13.500,- inkl. frakt fra statene 10-14 dagers levering.. Når det gjelder godkjenning så har Rune Andre dialog med iLLtilsynet ang. godkjenning av "Prosjekt RA". har det skjedd noe med godkjenning? Gikk det bra? Er ikke langt ifra å bestille luft nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 2, 2006 Hvis du ser på tråden prosjekt RA her på forumet er det mye igjen før bilen er ferdig. Trur ikke han har godkjent den ennå. Bestiller du direkte? Ikke bestill fra VWCarconsult! Men det vet du sikkert allerede? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 2, 2006 Hvis du ser på tråden prosjekt RA her på forumet er det mye igjen før bilen er ferdig. Trur ikke han har godkjent den ennå. Bestiller du direkte? Ikke bestill fra VWCarconsult! Men det vet du sikkert allerede? tar nok litt tid enda ja.. men dialog med biltilsynet veldlikeholdes allikevel. de skulle ha vært på besøk for noen uker siden angående dette, men underbemanning i staten har vi aldri vært borti før- luftkittet er relativt enkelt å montere om du titter litt på airbagit sidene, OG, det er skrevet på engelsk alle delene er vel uansett verdensdel produsert i taiwan hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 2, 2006 Hvis du ser på tråden prosjekt RA her på forumet er det mye igjen før bilen er ferdig. Trur ikke han har godkjent den ennå. Bestiller du direkte? Ikke bestill fra VWCarconsult! Men det vet du sikkert allerede? Bestill direkte fra gutta i statene. De har kjempeservice og kittet kommer kjappt. Eneste som gjør at det vil ta lengre tid er den #$(/#($&%"$ tollen i Norge. De er så sinnsykt trege, men det løste jeg ved å bestille kittet med levering i .se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 2, 2006 Okay.. Har ikke sett den tråden, men det kan jeg gjøre vettu Bestiller ALDRI noen ting mere fra VWCarconsult... Har brent meg der før.. Bestiller fra http://www.airbagit.com Mye billigere en norske leverandører.. Var innom biltilsynet i dag med en bunke papirer til kittet, og spurte om dette kom til å bli godkjendt.. Har knallen der ba meg sende papirene i posten til dem med en enkel forklaring på hva det var for noe... Sa til han at slike KITT har blitt godkjendt på biler i klubben.. Og da sa han at jeg kunne skrive ned på papirene jeg skal sende til han, navn og nummer på han/dem som har fått dette godkjent... Så noen som har fått dette godkjent? Og er villig til å eventuellt kansje få en telefon fra biltilsynet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 2, 2006 Okay.. Har ikke sett den tråden, men det kan jeg gjøre vettu Bestiller ALDRI noen ting mere fra VWCarconsult... Har brent meg der før.. Bestiller fra http://www.airbagit.com Mye billigere en norske leverandører.. Var innom biltilsynet i dag med en bunke papirer til kittet, og spurte om dette kom til å bli godkjendt.. Har knallen der ba meg sende papirene i posten til dem med en enkel forklaring på hva det var for noe... Sa til han at slike KITT har blitt godkjendt på biler i klubben.. Og da sa han at jeg kunne skrive ned på papirene jeg skal sende til han, navn og nummer på han/dem som har fått dette godkjent... Så noen som har fått dette godkjent? Og er villig til å eventuellt kansje få en telefon fra biltilsynet? de som er godkjente her tillands som jeg selv kjenner til, har typegodkjenningsparpirene iorden, dvs tüv til den enkelte bil, noe man altså ikke får av airbagit etc. kittene blir da som oftes også montert av godkjente underleverandører, som oftes i tyskland. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 2, 2006 de som er godkjente her tillands som jeg selv kjenner til, har typegodkjenningsparpirene iorden, dvs tüv til den enkelte bil, noe man altså ikke får av airbagit etc.kittene blir da som oftes også montert av godkjente underleverandører, som oftes i tyskland. Hvor får jeg eventuellt tak i typegodkjennings-papir til min bil da? Viss det i det hele tatt går an å få tak i... Er det noen som monterer slikt her i norge da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 2, 2006 Ej har montert luft på a8en min, den bestilte ej fra Autoacessorystore.com der er det litt billigere enn airbaggit, men det er same settet:) Det att det ska vere so hardt å kjøre på er berre TULL, fram demperene mine er justerbare so du kan justere hardheita, på det mjukaste er det veldi amrikansk, gynge,gynge, på det hardeste er det passe, men ikkje like hardt som KW. Bilen min er godkjent, senket med kw so ej har ikkje brydd mej med godkjenning av lufta, men har lest att so lenge orginal høgda er den same er det ikkje krav til tuv,men det må det koplast slik att bilen går opp til den høgda når du starter,for å få t det so må du enten kople en pressostat til kvar ventil eller kjøpe det touch displayet som kan kjøpast som ekstra utstyr.(den e dyr) tips før kjøp: kjøp med digitale måler, da dei som følger med må ha luftrør tilkoplet kjøp eit raskt sett, det e ikkje sann att bilen vil hoppe men det trege e veldi tregt visst du skal ha det heilt perfekt kan du kjøpe en ekstra kompressor og tank da har du altidt nok luft:) Beste helsinger Silverking 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...