Anbefalte innlegg

Var ute på tur med golfen til brodern, og spant og herja litt på et jorde. gjorde meg ferdig og skal fremover etter 10 minutter i revers så begynner bilen å knurre/skrape noe j*vlig. Høres ut som at lyden kommer fra venstre forhjul. Samme hva gear man prøver rikker ikke bilen seg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivledd som har gått til h...... Uten sperre vil bilen da stå stille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyrt eller billig å kjøpe nytt? Enkelt å skifte? Har tilgang på bukk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peil på priser, men sjekk f. eks på http://www.mekonomen.no Du skal antakelig ha yttre drivledd. Greit å få med seg noen som har gjort det før hvis du ikke har prøvd noengang selv. Litt mye å forklare her i så fall. Ikke så veldig vanskelig da men...

 

Løftebukk letter selvfølgelig jobben en del, men er ikke strengt tatt nødvendig.

 

 

Ser at Mekonomen tar rundt 1000 kr for et nytt ledd. I tillegg bør du ha mansjetten hvis ikke denne følger med, noe jeg tipper den gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000 kr er vel omtrent det golfen er verdt når man trekker i fra årsavgifta og dei nye dekka som står på.. :P Mye arbeid å demontere da eller er det slik at det går å ta fra en bil på en høgger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp et ledd hos huggeren! bør kunne slilppe unna med en del kronasjer da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har demonterings anvisning? Bilen er jo ikke akkurat i bruk nå for tida, så kan like greit demontere for å være sikker på at det er drivleddet som er gåen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har demonterings anvisning? Bilen er jo ikke akkurat i bruk nå for tida, så kan like greit demontere for å være sikker på at det er drivleddet som er gåen..

Du trenger ikkje demontere drivleddet for å kontrollere om det er gåent, sett bilen i gir og se om akslingen går rundt inni leddet, gjør den det er leddet gåent, er det ingen aksler som går rundt er det nok girkassen som har tatt kveld, diffen i golf kassen liker dårlig mye hjulspinn, og herjing i revers er ikkje alltid så veldig bra det heller;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og om du skal på høggern for å hente ledd, så sparer du deg mye arbeid og griseri ved å kjøpe en hel aksel. Dette gir man 200-400kr for, avhengig av dagsform og høgger. Da må du ut med 6 bolter med M7 12-kanthode og en 30mm (mener jeg å huske) mutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki.. :) Takk for tipsene.. er det samme drivaksling på alle golf 2 fwd eller må eg leite etter en GL.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SAmme på alle golf unntatt Gti..

 

90 mm flens mot kasse på vanlig og 100mm på Gti kassene..

 

Har selv tatt livet av disse drivleddene og jeg kjøper bare en brukt aksling og bytter denne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.