Gearkasse fra G2 på typ2?

Anbefalte innlegg

Pappa ringer i dag og lurer på om jeg har lyst til å bytte girkasse på transporteren hans (87 modell eller rundt der)

 

Det er en 1,6 diesel motor i den.

 

Så lurer jeg på om det er noen som vet om kassa fra Golf 2 1,6 bensin passer i transporteren? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa ringer i dag og lurer på om jeg har lyst til å bytte girkasse på transporteren hans (87 modell eller rundt der)

 

Det er en 1,6 diesel motor i den.

 

Så lurer jeg på om det er noen som vet om kassa fra Golf 2 1,6 bensin passer i transporteren? : klø :

 

Jeg vil anbefale å sette i en Diesel girboks, det blir feil med utvekslingen på bensinkassen.

det skal passe med bensin kassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor mye feil blir det med bensin kassa da? Helt håpløst?

 

Er bare det at jeg har en mk2 kasse liggende.....

 

Men på den andre siden, er jo ikke jeg som betaler for delene da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Putter du inn en G2-kasse i en T3 tror jeg du vil bli skuffa, ettersom drivakselflensene vil peke 90 grader motsatt av hva de skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rettstilt motor kanskje...hva med passat eller 80 kasse hvis du ikke får tak i rett da, passer det..? finnes jo nok av gamle passatdieseler: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man putter inn en kasse fra en Passat, 80 eller 100 vil man få 5 gir bakover og ett framover. Nei, du må skaffe en girkasse fra en T3 diesel. Det burde ikke være noe stort problem å oppdrive en slik kasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.