Anbefalte innlegg

Heisann.

Har akkurat kjøpt meg en Golf 1 GTI, denne går som en kule når den har stått en stund, men begynner etter få minutter å fuske på turtall.. Dette blir bare værre og værre jo lenger man kjører. Har prøvd litt tenningsjustering uten de helt store utslagene.

 

Det er snakk om en halvtimes kjøreing eller noe før fuskingen blir skikkelig plagsom...

 

Har en del lyd fra bensinpumpa.. kan det være en årsak ? Tar imot forslag til feilkilde med stor takk, i morgen blir det testdag.

 

mvh.

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritt i tanken pga rust i påfyllingsrøret er jo ikke uvanlig......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falskluft noen plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTI-ressursbilen min hadde akkurat samme problemet: Starter lett som bare det og går godt fram til den oppnår driftstemp. Etter dette fusker den ved gasspådrag. Jeg utførte systematisk feilsøking og har brukt deler jeg har brukt på PL-Einsern, som jeg veit at funker. Det eneste jeg ikke bytta var styretrykksregulatoren, så denne er mitt tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTI-ressursbilen min hadde akkurat samme problemet: Starter lett som bare det og går godt fram til den oppnår driftstemp. Etter dette fusker den ved gasspådrag. Jeg utførte systematisk feilsøking og har brukt deler jeg har brukt på PL-Einsern, som jeg veit at funker. Det eneste jeg ikke bytta var styretrykksregulatoren, så denne er mitt tips.

 

Da begynner jeg med å bytte denne ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritt i tanken pga rust i påfyllingsrøret er jo ikke uvanlig......

 

Da vil jeg tro den skulle gå like dårlg hele tden (?)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falskluft noen plass?

 

Disse bilene er ltt sære på falskluft, den er jo avhengig av vakum for å åpne bensinmengdefordeleren... og siden bilen starter lett, regner jeg med at systemet er tett.

 

Har lagt ny pakning på innsugsmanifoild også, da den var tungstartet ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.