#1 Skrevet April 29, 2006 Må etterhvert skifte clutch på 200'en, da orginal clutchen som sitter ikke har tjanse til å holde dreimomentet i motoren. Lurer da på å kjøpe meg en 6puch spec clutch, eller en sachs clutch. Noen som har formening om noen av de? Ønsker meg gjerne en guide som viser hvordan det må gjøres for å bytte clutch enklest mulig. Jo mindre jobb jo bedre. Er redd for at det er vanskelig å få av girkasse på en bil med quattro. Eventuelt hvor lang tid bør jeg regne på jobben? Motoren er en 3b, mao 20v femmer. Kjipt å ligge i femte gir og oppleve at clutchen slurer når momentet kommer skikkelig. (har skjedd noen få ganger) Samt dersom jeg skal ha på en større turbo, ny IC og diverse andre saker som vil gi meg mere kraft så må jeg nesten starte med clutchen da den er ganske essensiell. Takk. (hvis tråden virker rotete kan det ha noe med tiden på døgnet å gjøre, og at det er LENGE siden jeg skulle hatt søvn.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2006 Det er faktisk ganske greit å få ned girkassa. Ikke så sinnsykt mye jobb heller. Det største problemet er at den er svinetung. Du bør enten få med deg noen, eller ha en god jekk med girkassebrakett hvor kassa står stødig. Er ikke helt sikker, men tror jeg brukte en 1/2 dag på å demontere det meste og gjøre kassa klar til senking. Det kan være litt kjelkete å få av giroverføringa, pass på å sette noen merker slik at du får den riktig første gang når du skal montere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2006 Den jekken så fin ut. Hvor selger de slike?? Skal bytte girkasse og clutch på min til sommeren. Ellers er det vel viktig å få clutchen sentrert sikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2006 Den jekken så fin ut. Hvor selger de slike?? Skal bytte girkasse og clutch på min til sommeren.(...) Både jekken og girkassebraketten fås kjøpt på Torshov Bilrekvisita. Veiledende priser jfr. 2006 katalog: Jekk: 1699,- Girkassebrakett: 399,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2006 Takker for en liten forklaring. Har glemt bort tråden så tok litt tid før det ble noe svar. Men høres lovende ut at det ikke er en enorm jobb å få byttet clutchen. Bare passer på å ha en helg til overs jeg da så skal vi få ordnet ny clutch i løpet av sommeren kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2006 Jeg byttet clutch på min i påsken s2 (3b). Jeg handlet clutch og lettere svinghjul av veloxmotor. Spec clutch. Jeg kan anbefale denne til alle sammen. Veldig lett på pedalen men fy som den sitter etter at innkjøring er over. Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...