Anbefalte innlegg

Hei må spørre igjen, har fått sååå mange forskjellige råd og tips at jeg er i tvil....

 

Må jeg dyse om Min A6 1,8t Med dette kittet, kkk k04, F.M. IC, bensin regulator, 3"Downpipe, 2,5" sportseksos med race kat, Open air green filter, bilen blir satt opp til ca. 240hk... Noen mener jeg bør dyse om for at den ikke skal gå mager og andre mener den vil få nok med org. dyser..:confused: :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei må spørre igjen, har fått sååå mange forskjellige råd og tips at jeg er i tvil....

 

Må jeg dyse om Min A6 1,8t Med dette kittet, kkk k04, F.M. IC, bensin regulator, 3"Downpipe, 2,5" sportseksos med race kat, Open air green filter, bilen blir satt opp til ca. 240hk... Noen mener jeg bør dyse om for at den ikke skal gå mager og andre mener den vil få nok med org. dyser..:confused: :confused:

 

La inn tråden på feil forum, hvordan flytte den???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiftet ikke dyser på min `98 A4 1.8T med det oppsettet. Jeg økte kun bensintrykk til 5 bar kontra det orginale på 4 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiftet ikke dyser på min `98 A4 1.8T med det oppsettet. Jeg økte kun bensintrykk til 5 bar kontra det orginale på 4 bar.

 

Og når man skal øke bensintrykket i fra 4Bar -> 5Bar må man bytte bensinstrykksregulator? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg har hørt er det at bensinpumpa vil slite med en 5bars bensin reg og originale dyser...... og at det da ville være bedre og dyse om og mont. 5-bars regulator... Men de fleste har skrevet at det holder og montere 5-bars regulator... Regner ikke med at alle her har kjørt magert med et slikt oppsett, hehe... så da går jeg for 5-bars bensin regulator thats it:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når man skal øke bensintrykket i fra 4Bar -> 5Bar må man bytte bensinstrykksregulator? : klø :

 

Ja eller modifisere den man har ( men da må man ha litt utstyr ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg har hørt er det at bensinpumpa vil slite med en 5bars bensin reg og originale dyser...... og at det da ville være bedre og dyse om og mont. 5-bars regulator... Men de fleste har skrevet at det holder og montere 5-bars regulator... Regner ikke med at alle her har kjørt magert med et slikt oppsett, hehe... så da går jeg for 5-bars bensin regulator thats it:)

 

Denne var jeg ikke helt med på ... Bensinpumpa vil slite med 5 bar trykk og orginale dyser, men ikke med 5 bar trykk og større dyser ? 5 bar grunntrykk er 5 bar grunntrykk uansett dyse type så jeg kan ikke helt skjønne hvordan det ene kan funke,men ikke det andre.

 

Hvorvidt bilen min gikk magert eller ei har jeg ikke 100% fasit på da bilen ble mappet av BSR i Sverige og jeg fikk på ingen måte lov til å se hva de gjorde map messig. Derimot så hadde jeg eksostempmåler som fortalte meg at alt var i skjønneste orden temperaturmessig ( dette gir ofte en meget klar indikasjon på blandingsforhold ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når man skal øke bensintrykket i fra 4Bar -> 5Bar må man bytte bensinstrykksregulator? : klø :

 

 

Ved å "bulke"/banke ned toppen av regulatoren strammes fjæra inni og trykket stiger. Du trenger da et trykkmanometer for å lese av bensintrykket slik at du veit når det er nok. Blir det for mye er det så vidt jeg kan forstå ikke mulig å få regulert ned igjen.

 

En justerbar regulator eller en som er beregnet å gi 5 bar er derfor å anbefale istedenfor den Reodor Felgen modden, men det funker det også!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å "bulke"/banke ned toppen av regulatoren strammes fjæra inni og trykket stiger. Du trenger da et trykkmanometer for å lese av bensintrykket slik at du veit når det er nok. Blir det for mye er det så vidt jeg kan forstå ikke mulig å få regulert ned igjen.

 

En justerbar regulator eller en som er beregnet å gi 5 bar er derfor å anbefale istedenfor den Reodor Felgen modden, men det funker det også!!!

 

Ohh,skjønner. :)

Bedre å legge noen KR i å kjøpe justerbar regulator da,fint å vite når K04 skal på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var jeg ikke helt med på ... Bensinpumpa vil slite med 5 bar trykk og orginale dyser, men ikke med 5 bar trykk og større dyser ? 5 bar grunntrykk er 5 bar grunntrykk uansett dyse type så jeg kan ikke helt skjønne hvordan det ene kan funke,men ikke det andre.

 

Hvorvidt bilen min gikk magert eller ei har jeg ikke 100% fasit på da bilen ble mappet av BSR i Sverige og jeg fikk på ingen måte lov til å se hva de gjorde map messig. Derimot så hadde jeg eksostempmåler som fortalte meg at alt var i skjønneste orden temperaturmessig ( dette gir ofte en meget klar indikasjon på blandingsforhold ).

 

 

Nja, ikke vet jeg. Jeg bruker kun 5-bars el. regulerbar for se, resten blir ikke gjort noe med foreløpig... Skal på med bredbåndslamda til uka og lese verdier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal ha større dyser eller ikke kommer an på hvem merke chip du skal ha.

Samme gjeller trykkrekulatortrykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.