Anbefalte innlegg

noen her som har innsikt\erfaringer med hva slags bredde man kan få på felger på en a3? bytter fra 18" ned til 17" eller 16" felger og vil gjerne vite hvor brede jeg kan gå for.

om noen vet kan dere gjerne svare på hva slags dekk som passer til felgene, er ute etter "brettekant" på dekka :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen her som har innsikt\erfaringer med hva slags bredde man kan få på felger på en a3? bytter fra 18" ned til 17" eller 16" felger og vil gjerne vite hvor brede jeg kan gå for.

om noen vet kan dere gjerne svare på hva slags dekk som passer til felgene, er ute etter "brettekant" på dekka :P

På A3 med endel senking og med småvalsing tipper jeg det er plass til ca 9 tom med ET35 foran og 10 tom ET 40 bak.

Vet jeg får folk på nakken nå, men jeg synes ikke det ser bra ut med 8,5x17 og 10x17 på A3. Hvis så skal bli kult, må du velge 215/40 foran og 245/35 bak og da er du der igjen at du har satt på altfor små hjul på bilen. Med 215/45 17 foran og 235/40 17 bak er hjuldiameteren mer riktig, men da er hjulene like som 225/40 18 og 255/35 18 og da er det mye kulere.

16 tom på A3 tror jeg bare passer med småpen look og 205/55 16. 9x16 med 245/35 16 eller hva nå som passer av dekk blir høyst sannsynlig seende helt rart ut.

Hvis du først drømmer om felger med kant og "tysker-stuk", ville jeg valgt 9x19 foran og bak med 225/30 19 og slept bilen helt ned på Estonia-nivå. Evt 9x18 og 10x18 med 225/35 og 255/30 dekk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt 9x18 og 10x18 med 225/35 og 255/30 dekk ;)

med det oppsettet på dekk og felg, vil det være brettede dekk-kanter? og hvor mye senk vil det tåle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Runar her, ville ikke kjørt mindre enn 18".

Selv har jeg 8,5x19 ET 30 med 225/35 19, da får man litt strekk pluss at det er fult kjørbart! Ta deg et tur til møller 4.mai så kan du få se åssen det er på bilen min :)

Bilen skal ned på "Estonia-nivå" snart :D

Her er noen bilder.

DSCF2839.jpg

DSCF2877.jpg

med det oppsettet på dekk og felg, vil det være brettede dekk-kanter? og hvor mye senk vil det tåle?

Hvor langt ned vil du? :D Du får senka nok!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres godt ut... fått tilbud på coilovers som går fra 30 til 60mm, så da er det vel hjula og veien som bestemmer... men holder meg nok på 18", er langt ifra hard nok til å kjøre på 19" : cool :

pluss at jeg føler det som viktig at det er brettede dekk :P me like :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe bra bilde som viser hvor mye dekksidene og felgen stikker utforbi skjermen,men det er værtfall 11x18 på 255/35-18 dekk bra, og da er skjermene valset 3cm på kvar side.....

Da er det bra "tysker-stuk" på dem....

a3en t arve.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil da helst holde hjula innenfor skjermene :o

litt derfor jeg spurte her.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med gutta her, ville ikke gått for mindre enn 18".Har hatt 8x17 tidligere, kjører nå 8.5x19 som passer perfekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: flau : Dumt spørsmål, men hva menes med "tysker-stuk"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tysker-stuk er vel når felgen er alt for bred til dekket slik at dekksidene strekker seg veldig og at sporene på dekket er innenfor skjermen og dekksiden/strekket og felgen er utenfor skjermen....

tror eg.... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er tyskerstuk. Som du ser er dekket veldig smalt i forhold til felgen, slik at dekket må "strekke" seg ut til kanten av felgen. Jo bredere felg og smalere dekk du har til mer strekk får du, men det går jo en grense på hvor mye strekk som er mulig:)

her er et bilde fra en annen tråd på forumet. Dette er 225/40 på 10x16 felg :D

attachment.php?attachmentid=39784&stc=1&

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 10x17 foran og bak på min gamle audi coupe. Med 215 dekk. Syntes det så sinnsykt kult ut. Men jeg ville gått for 18" eller 19" uansett :) Jeg skal selv kjøpe 19" bbs motorsport til min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.