#1 Skrevet April 29, 2006 Bærekula på golf 1 har en diameter på 17 mm Hva gjør man når man tar en spindel fra en golf 2 med 19 mm? Er det noen som har produsert en overgang der ellerno? På forhånd takk Eskil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2006 Bærekule fra mk2 (19mm)? Er vel 2 typer til mk2. Skulle bytte på broderen sin golf, ville ikke passe. Etter litt måling, så fant jeg ut at kula var feil. Den var 19mm, og "hullet" var 17mm..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2006 Ja, på 2er golfa så får du både i 17 og i 19mm, husker ikke helt når skille der er, men greia er den at jeg skal ha større bremser foran. Vurderte å ta fra en g60 med 280mm skiver.. og da tenkte jeg å bruke hele spindelen fra en g60. Derfor lurte jeg på hva andre folk gjorde når dem skulle ha spindel med 19mm over på en ener. Bærekulene der er jo ikke like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2006 Ja, på 2er golfa så får du både i 17 og i 19mm, husker ikke helt når skille der er, men greia er den at jeg skal ha større bremser foran.Vurderte å ta fra en g60 med 280mm skiver.. og da tenkte jeg å bruke hele spindelen fra en g60. Derfor lurte jeg på hva andre folk gjorde når dem skulle ha spindel med 19mm over på en ener. Bærekulene der er jo ikke like. Den bærekula jeg fikk til broderens golf (19mm) var lik 17mm kula..... Bortsett fra dimensjonen da Passet rett på bærebroen (3 stk m8 bolter) Mulig jeg missforstår spm ditt...... EDIT: Ligger forskjelden i bærebroen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2006 Bærekulene passer hvertfall ikke rett over hverandre fra mk1 til mk2. Men de to typene som er på mk2 er like bortsett fra 17 og 19mm.. På mk1 ser den sånn ut... Og på mk2 ser den sånn ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 29, 2006 Men passer ikke hele broa rett over da? Trodde det jeg.....? Sikkert noen mk1-eksperter her inne som kan svare bedre enn det jeg kan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 29, 2006 Man borrer nye hull i bærebroa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 29, 2006 er vel bare ene hullet du trenger flytte/borre opp, det innerste. MEN, for å få spindelen fra G60 til å passe trenger du og styrestag fra golf2, blir litt korte med de fra ener, og så må du enten frese utav demperen eller der demperen festes på spindelen, g60 saken er litt tykkere så du får ikke demperen innpå, OG i tillegg må ene hullet flyttes litt siden avstanden mellom boltene som fester demper i hub er ulik, enkleste er å ta det nederste hullet siden man justerer camber på den øverste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 29, 2006 Så det er såpass mye som må gjøres ja, da spørs det om det blir med det første gitt.. Har 239mm skiver foran og 226mm skiver bak nå, og syns det så ganske teit ut siden skivene ser like store ut gjennom felgene.. hehe Johnny: Er det like mye jobb hvis jeg skal ha de på 256mm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...