Vann i eksos? Hvor mye kondens er normalt?

Anbefalte innlegg

Ser når jeg starter opp min golf 1998 mod. om morran og eller når den er kald at det kommer store mengder vann ut av eksosrøret. Har satt en liten bøtte under å vannet er helt klart og minner om rent vann (altså kondens?)

 

Er det normalt at det kommer så mye vann ut av eksosen? Dette er min første golf og kan ikke si jeg har sett dette i samme omfang på mine tidligere biler.

 

Noen med synspunkter? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres normalt ut. Ved forbrenning av 1 liter bensin blir resultatet ca. 1 liter vann i dampform. Når eksosanlegget er kaldt vil vanndampen kondensere og bli vann... Kjører du mye korte turer blir aldri eksosanlegget gjennomvarmt og det samler seg mye fuktighet der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, nå ble jeg roligere :) Har akkurat handlet bilen og har litt trøbbel med tomgangen og nøkking i pedalen så er litt på vakt på alt mulig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.