Viberasjon på tomgang - TDI....

Anbefalte innlegg

Har fått en liten ekstra viberasjon på tomgang på 1,9 TDI`n min....AFN motor. Det er ikke så store viberasjon der er snakk om, men det er sånn at man kjenner det... Økes turtallet til 1000 rpm forsvinner den... Haddet det vært en bensiner, ville jeg ha justert tenningen, (for å gi en pekepinne.)

Hvordan er det med å justere "tenningstidspunktet" på dieselpumpa på disse motorene? Var med å gjorde dette på en 2,4 Transporter, med det resultat at den både gikk bedre og roligere (var da en mekaniker som utførte jobben)

Vet at midterste eksospotte er sliten, og muligens litt løs innmat i den, men ser ikke noe direkte sammenheng her...

Dieseldyse som er sliten? Dieselfilter skal være byttet for ca 10 000 km siden..

Noen andre tips??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motorfeste??

Var på verksted og fikk sjekket dette for en stund siden, og festene virket ok.... Men tror jeg må gå litt tilbake og se mer på den eksospotta...... Ser at hele eksosanlegget vibrerer kraftig, mens motoren er helt rolig.... Dersom innmaten i potta e løs, å ligger og tetter for "flow`en" til eksosen, kan det vel kainskje hende at det blir viberasjoner..... Noen hatt problemer med tett eksos/løs innmat??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løs innmat i katalysatorer er kjent. Løs innmat i potte derimot ikke så kjent. Kanskje deler fra katalysator nå ligger inni potta?

 

Ellers kan det være at dieselpumpa skulle vært stilt inn på nytt ( står litt galt ) Dette kan sjekkes med et diagnoseapparat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan det være at dieselpumpa skulle vært stilt inn på nytt ( står litt galt ) Dette kan sjekkes med et diagnoseapparat.

Så dette går an ja:) Da er jo det en sak jeg skal få sjekket iløpet av uka... Takker for alle gode tips.. Virker som om at vibreringen gir seg ved å gi litt gass.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.