Anbefalte innlegg

Er det ikke noe intervaller på olje bytte på

torsen diff eller er det ikke noe olje som skal byttes på dette systemet? Har en 98mod Passat Syncro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torsen diffen har såvidt meg bekjent ingen skifteintervall for olje.

 

Haldex skifter olje hver 30 000 pluss filter på 60 000

 

Din bil benytter torsen diff som hos quattro pga langsstilt motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torsen diffen har såvidt meg bekjent ingen skifteintervall for olje.

 

Haldex skifter olje hver 30 000 pluss filter på 60 000

 

Din bil benytter torsen diff som hos quattro pga langsstilt motor.

 

Vil det si at den ikke har olje?

Vet lite om torsen, har hatt haldex før og kjenner godt til syncro viskose, men dette torsen vet eg lite om..

Har den olje må det nå være greit å få byttet den av og til???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda den er oljefylt, men det er ingen faste skiftintervaller på den såvidt meg bekjent. Selvsagt skader det ikke å sjekke/skifte olje på den iblant.

 

Et kjent problem på bakdiffene er dessuten lekasje fra simringene rundt drivflensene ut til bakhjula. Er det leksaje der vil den jo etterhvert få feil oljenivå, eller i værste fall renne helt tom.

 

Ellers er den utstyrt med tappeskrue i bunnen og nivå/påfyllingsskrue rett ved høyre drivflens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda den er oljefylt, men det er ingen faste skiftintervaller på den såvidt meg bekjent. Selvsagt skader det ikke å sjekke/skifte olje på den iblant.

 

Et kjent problem på bakdiffene er dessuten lekasje fra simringene rundt drivflensene ut til bakhjula. Er det leksaje der vil den jo etterhvert få feil oljenivå, eller i værste fall renne helt tom.

 

Ellers er den utstyrt med tappeskrue i bunnen og nivå/påfyllingsskrue rett ved høyre drivflens.

 

Den e god, vet ikke hvilken olje som skal på?

Takk for hjelpen så langt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker, men vanlig 75-90 olje for girkasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta olje på girkasse/torsendiff på ca 150000, fordi jeg syntes det virket fornuftig. Mulig jeg merket at det ble litt lettere å gire, men igrunn liten forskjell, så om det var for "tidlig" er ikke godt å si...det vil vel historien vise dersom den skulle åpnes om noen år...

Men kosta ikke mer enn ett vanlig oljeskift å få gjort på verksted, så tok det i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk å åpne påfyllings-skruen før du åpner tappeskruen... slik at du er sikker på at du får fyllt på bilen igjen. slitsomt å legge bilen på taket for å fylle olje igjen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.