Anbefalte innlegg

Hvordan merker man at LMM er gåen på en 1,8T?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren fusker og går ujevnt/dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går litt ugjevnt på tomgang, kan det være LMM. Eller kan det være at bilen er chipa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den går helt ok ellers tror jeg ikke lmm er defekt iallefall. Hører noen pleier å rense lmm med f.eks isopropanol iblant. Pass på at rensevæska du benytter ikke etterlater produktrester hvis du velger å prøve dette.

 

Ellers: Er det lenge siden plugger og luftfilter ble skiftet?

 

Min 97 a4 er chippet og synes også at den har litt ujevn/vibrerende motorgange på tomgang, noe jeg ikke har brydd meg så mye om da den er helt ok ellers.

 

Kanskje du kan ha feil på motortempgiveren slik at bilen får litt feil blandingsforhold mellom bensin/luft. En diagnose vil evt. avsløre dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er litt i mot denne rennsinga det koste ikke så mye for ny, siden dette er en bytte til hos møller..

 

 

min har også vert litt sånn ugjevn på tomgang, dette har klart blidt bedre ved bytte av lmm, men også når jeg ahr gått over alle kontakter med elektronikk spray. gjorde dette for litt siden, vert helt fin etter det.

 

det er også viktig å ikke bruke filter med olje i, dette er drepen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare napp ut ledninga du imens motor går så merker du nok forskjell om den ikke er gåen.. :) Min bil når eg sleit tråden i LMM gjekk den DÅRLIG! så vidt den holdt seg i live.. Men det legger seg nok feilkode når du drar ut ledninga så ta av minus polen på batteriet etterpå i 30 sek eller så for å nullstille.. At bilen er chippa skal ikke ha noe å bety. men sjekk for falskluft og slitne slanger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går litt ugjevnt på tomgang, kan det være LMM. Eller kan det være at bilen er chipa?

 

Hvis det er snakk om en 1.8T med elektronisk gass-spjell kan du prøve å rense gass-spjellet. Det er en enkel jobb som tar maks 20 min. En slangeklemme og frie skruer. Spjellet "lugger" i sot/koks. Bruk f.eks forgasser-rens og tørk rent med en fille.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.