Spørsmål rundt VAG com og plugg&farger (S2)

Anbefalte innlegg

Har nå levd i et liv uten mulighet til å tilkoble noen VAG kom til min hjerne. Det er fordi det nok aldri har blitt lagt opp ledningsnett helt opp til sikringsboksen. Men nå tror jeg har funnet rikting plugg som kommer ifra leningsnettet. Den er en 6pinnet plugg der 4 pinner er i bruk (bilde). Den pluggen der skal vel skjøtes inn i en hann plugg for å gå opp til de blå/hvite/sorte to pinnet pluggene i sikringsboksen. (noen forøvrigt har dele nr på denne ledningsstumpen?)

Spørmålet er om noen vet hvilken fargekoder som er på de leningene som går til VAG com pluggene? Tror fargene var blant annet: rød m/sort stripe, brunn m/en farget stripe, Sort m/lilla stripe og hvit/grå med en farget stripe. på de ledningene jeg fant.

Bilde32.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom jeg har forstått deg riktig så skal du ha tak i den til vag-com'n?

Hvis det er en s2 3b det dreier seg om mener jeg den skal ligge under dash'n ved rattet. stikk henda inn og finn den og koble til.

S2 aby skal ha den i sikringsboksen.

Alt dette lest utifra vag-com sitt program. :)

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at på ABY skal den sitte i sikringsboksen. Men trenger den ledninsbiten med vag-com plugger i den enne enden og 6pin han plugg i den andre enden for å kunne koble meg inn på ledningsnettet til hejernen.

Så hadde jeg håpet noen kunne bekrefte hvordan fargene på ledningene skulle være og hvordan det ser ut oppi sikringsboksen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... Har samme problemet jeg også. Ingen diagnose-kabler. Sitter den pluggen ca 30-40 cm fra hjerna? Husker det hang et 6-polt stikk der som jeg ikke fant ut hva det var til når jeg bytta ledningsnett (S2 3b). Har du koblingskjema til dette? Hadde vært fint hvis noen hadde det.: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du sagt at den ledningsbiten som skal i 6pin kontakten hadde jeg vært enig med deg. Hos meg har denne fulgt ledningsnettet fra hjernen som ligger under gulvet på passasjersiden for å å skille lag midt under dashbordet på føresiden. Derfra virker som det skulle vært et ledningsnett på 30-40cm for å plugge i denne pluggen for å gå opp til sikringsboksen. Hos meg er 4 av 6 pinner i bruk i den pluggen og jeg er ganske sikker på at dette er til vag-com'en.

 

Nye farge opplysninger:

Brun/blå ledning

hvit/sort ledning

rød/sort ledning

sort/lilla ledning. Finnes vel noen som kan bekrefte dette er fargene på ledningene til vag-com vel???

 

Og her er et bilde av de to polte kontaktene i sikringsboksen jeg mener. Blå og svart. Har hvist forstått at en av de skulle hat en annen farge på ABY nettet.

3d03e9b9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.