Anbefalte innlegg

Broren min har solgt Bimer'en og kjøpt Audi: rock : . Undersøker litt for han om hva slags trim muligheter han har. Som de fleste sikkert vet så er det en 1921ccm 5'er motor med 2B5 forgasser og 115hk i denne Coupe'en.

 

 

 

Hvilke større forgassere passer på denne motoren??? Finner ingen info om dette...: klø :

 

EDIT: Motor kode WN

Gustavs Coupe small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel denne motoren oettinger brukte til sine biler på den tiden.

 

Fikk vel 170hk ut av den, uten at jeg vet noe om hvordan.

 

Men det kommer nok snart svar på det også skal du se.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel denne motoren oettinger brukte til sine biler på den tiden.

 

Fikk vel 170hk ut av den, uten at jeg vet noe om hvordan.

 

Men det kommer nok snart svar på det også skal du se.. :)

 

Er det sant?? Høres bra ut det:) Var ikke Oettinger motoren 2,5?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, har hvertfall en kompis som hadde en slik 1,9 5s som var fabrikktrimmet til 170hk. Er ikke helt sikker på om det var en oettinger, men har hverfall alltid innbilt meg det. Tror dog det er gjort ganske store forandringer i forhold til den originale 1,9'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skrevet mail til Webber med forespørsel om anbefaling. Venter spent på svar.... . Det må jo være forskjellige fester på de forskjellige forgasserene. Er helt grønn på dette området.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Hvilke større forgassere passer på denne motoren??? Finner ingen info om dette...: klø :

 

EDIT: Motor kode WN

 

Tror ikke forgasseren er det første som må byttes egentlig, så sant det ikke er snakk om å gå over til et spjell pr sylinder. Lett porting av topp og en litt bedre kamaksel samt bedre eksosmanifold/anlegg, burde være en god start. Uansett er det dyrt å få særlig mye hester ut av en 1.9. Oettinger sin 170 hk var 2.5 så vidt jeg vet. Motorbytte er nok eneste fornuftige løsning for over 130-140hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke forgasseren er det første som må byttes egentlig, så sant det ikke er snakk om å gå over til et spjell pr sylinder. Lett porting av topp og en litt bedre kamaksel samt bedre eksosmanifold/anlegg, burde være en god start. Uansett er det dyrt å få særlig mye hester ut av en 1.9. Oettinger sin 170 hk var 2.5 så vidt jeg vet. Motorbytte er nok eneste fornuftige løsning for over 130-140hk.

 

Ok... . Hvem var det som solgte kam'er til 5'ere? Klarer ikke å finne noen lenger har prøvd Crane, Kent, Shrick cams....mener at nesten alle disse laget det før: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.