Risting i forstillingen på RS2

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg er helt ny her men har fått meg at det er mange som deler erfaringer her så jeg håpet på om det var noen som har noen tips til meg.

 

Problem no

1. Det rister i forstillingen når jeg bremser. Har hatt bremseskivene hos mekanom i Sandfjord og fått rettet skivene i dreibenken.. problemet med ristingen er at den kommer ikke med en gang.... må kjøre noen kilimeter først.......

 

Har bytter begge bærekuler og hjullager...

 

Er det noen som har erfaringer? setter pris på alle nyttige tips

 

På forhånd Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må fortelle litt mer!

 

Du har nydreide skiver. Nye hjullagre og bærekuler.

 

Hva med :

 

- Bremseklosser ->nye/gamle

- ABS bremser

- Bremsevesken

- Felger/dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FORINGER, på 90Q en min så ristet det som bare det ved forsiktige nedbremsinger og ved bremsing på gir, har nå byttet ALLE foringer i hjuloppheng foran og bak og all rist er borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foringer ja, samme på min forige s4 bytta bare nedre å vips heilt borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat det samme j*vla problemet har jeg på min A100. Jeg er så irritert at jeg ---> : bh :

 

En bekjent sa det kunne være endeledd...

 

Normotor (VW-Audi i Tromsø) sa det kunne være at navet var blitt slått skjevt :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av TomRune Fristad

FORINGER, på 90Q en min så ristet det som bare det ved forsiktige nedbremsinger og ved bremsing på gir, har nå byttet ALLE foringer i hjuloppheng foran og bak og all rist er borte.

Det skal jaggu jeg oxo gjøre. Skal bestille verksted time.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den samem ristingen når jeg bremser, kjørecomputeren melder også om feil på bremser. Har bestillit ny klosser foran. Kikket på dem da jeg skiftet til sommerdekk og der var det ikke mye igjen å rope hurra for. Fikk de for litt i overkant av 1600 kroner hos Bilxtra. Green stuff klosser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond-Vegard Eriksrud

Jeg har den samem ristingen når jeg bremser, kjørecomputeren melder også om feil på bremser. Har bestillit ny klosser foran. Kikket på dem da jeg skiftet til sommerdekk og der var det ikke mye igjen å rope hurra for. Fikk de for litt i overkant av 1600 kroner hos Bilxtra. Green stuff klosser

Jeg måtte prøve EBC Turbo Groove skiver og Green Stuff klosser på min A100 :D

 

Litt offtopic her nå, men handler om bremser: :)

Bremsekraftforsterkeren, er det noe som avtar i effekt etterhvert? Jeg synes liksom jeg må trykke hardt på pedalen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttige tips. Hvor kan man få kjøpt superflex eller powerflex foringer? Ble tipset om at bilen blir bedre å kjøre med med stivere forimnger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tony Eskedal

Takk for nyttige tips. Hvor kan man få kjøpt superflex eller powerflex foringer? Ble tipset om at bilen blir bedre å kjøre med med stivere forimnger

 

Har handlet alle mine foringer av http://www.autopower.no her kommer noen bilder som viser ny powerflex mot GAMMEL original

 

 

108_0844.sized.jpg

 

 

108_0854.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.