#1 Skrevet April 20, 2004 Jeg har en 2.5Tdi som går dårlig og ryker ved full gass, når jeg kjører med vinduene oppe så hører jeg at turboen blåser rett ut i friluft. Kan dette være denne megnetventilen som det har vært prat om før? Det skal ikke være noen slanger som lekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2004 Halla Magne. Har du fått sjekka om skruene er dratt ordentlig til? Kan være gåen pakning der da, sånn at den ikke lader ordentlig, som igjen resulterer i mye røyk og dårlig drag i motoren. Kan plane flensene for deg jeg vet du.. Best uten pakning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2004 Turbotrykket går ikke gjennom magnetventilen. Den justerer turbotrykket ditt.. Dersom den er gåen, vil du enten ikke ha turbotrykk eller trykket blir for stort slik at motoren går i nødmodus.. Dersom du hører en vannvittig blåsing som du ikke har hørt før, vil jeg anbefale deg å gå over slangene dine. Det er fort gjort å få en lekkasje som er vanskelig å oppdage.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2004 Får prøve å gå over alle slanger en gang til da.. Jeg høres ut som en Orkan når jeg kommer, så det blåser bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2004 Det kan ikke være at en slange er av nede ved intercooleren da? Den ligger vel hos deg også i skjermen like foran høyre fremhjul.. Sjekk der også du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 25, 2004 Grattis med nye hjul a!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 25, 2004 Jeg hadde samme sympton som deg. Da jeg ga på, så hørte jeg det bare "blåste" hver gang jeg ga på. Det var null drag i bilen da. Da var det slangen nede ved intercooleren som hadde sprukket. Det kosta vel 400-500 kroner tror jeg..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2004 Jeg greide ikke å finne feilen selv ,men har hatt bilen på Skien Bil nå og de fant ut at det var en gåen slange, Bytte av slange og arbeid kom på 2500kr.... Det var dyrt ,men fy faen bilen er som ny! Går mye bedre enn da jeg kjøpte den så det er tydelig at hullet var der da også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2004 Bra du fikk fiksa det .... det pleier som regel å være slanger som har sprukket. Men man ser $$$$ i øynene når turboen ikke funker ) ... 2500 ...ser ut som dem tok seg godt betalt da ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 4, 2004 Var nesten sikker på at turboen var gåen så jeg hadde sjekket pris hos NBS og de skulle ha 7400kr for en bytteturbo da hadde jeg fått fantastiske 500kr i rabatt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...