Anbefalte innlegg

Jeg skal ha min 2001 Sharan inn på service. De anbefalte da også å bytte olje og et filter (inni) på automatkassa (tiptronic). Dette skal de ha 3.300,- for! Er dette normal pris? Hvor ofte skal dette gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått pris på max 2000.- hos noe som heter DMC transmission her i vestfold..

Iflg møller selv skal tiptronic olja vare "evig", iallefall holde jævlig lenge, mens den olja jeg bytter til nå holder 40-60.000km (noe forsåvidt en møller mekaniker anbefalte meg)

 

Sjekk litt på gulesider i området der du bor, eller hør med lokalt taxi selskap på hvem de bruker på sine biler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg møller selv skal tiptronic olja vare "evig", iallefall holde jævlig lenge, mens den olja jeg bytter til nå holder 40-60.000km (noe forsåvidt en møller mekaniker anbefalte meg)

 

Jeg har også hørt noen snakke om at olja skal vare "evig". Men hvis man først bytter olje, så må man fortsette med det...

 

Er det noen flere som har svar på hva man bør gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tar du møller sin oljeskift, en av grunnene til at de er 1300.- dyrere enn den prisen jeg har innhentet er bruken av longlife olje.. simple as that..

Spare 1300.- = olje som byttes etter 40-60000km eller longlife som skal vare evig men som du blir anbefalt å bytte nå som du skal inn til service..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ut fra mine erfaringer har jeg aldri byttet olje på girkassa uten at det har vært noe problem med den at den girter hart eller slår.

jeg husker ikke når i føle noen service at man skulle bytte den. selv har jeg aldri byttet olja i noen sammen heng med service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tar du møller sin oljeskift, en av grunnene til at de er 1300.- dyrere enn den prisen jeg har innhentet er bruken av longlife olje.. simple as that..

Spare 1300.- = olje som byttes etter 40-60000km eller longlife som skal vare evig men som du blir anbefalt å bytte nå som du skal inn til service..

Det høres ut som skikkelig "bulls**t" fra VAG. Det eksisterer ingen ATF som varer evig. Selv ZF som leverer kassene anbefaler 40-60 k km olje/filter skiftintervall alt etter modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hørt noen snakke om at olja skal vare "evig". Men hvis man først bytter olje, så må man fortsette med det...

 

Er det noen flere som har svar på hva man bør gjøre?

 

Enkelt og greit, bytt olje! Audi påstår olja på tiptronic skal vare evig, men det er bare tull. ZF som lager kassene sier den skal byttes hver 60 000, sånn ca. Det er skrevet mye om dette på Audiworld.com. Der kan du også finne bilder av hvordan olje og magneter ser ut etter 100 000 km, og det er ikke pent.

 

Jeg skal bytte olje på kassa mi i nærmeste fremtid, har akkurat kjøpt inn alle delene jeg trenger. Det som har blitt sagt på audiworld er at man kun skal bruke original atf-olje, selv om castrol og andre påstår at deres produkt er like bra eller bedre. Var visst en del kasser som har gått føyken i Usa på grunn av uoriginal olje. Se forøvrig http://www.zervos.se, under Bilombygnads FAQ for en detaljert beskrivelse av hvordan du bytter olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tar du møller sin oljeskift, en av grunnene til at de er 1300.- dyrere enn den prisen jeg har innhentet er bruken av longlife olje.. simple as that..

Spare 1300.- = olje som byttes etter 40-60000km eller longlife som skal vare evig men som du blir anbefalt å bytte nå som du skal inn til service..

 

Hmm, har aldri hørt om longlife ATF-olje. Men det går mye olje på en tiptronic, ca 9 liter. Prisen er ikke så gal, ca 150 pr liter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.