Hva er symptomer på dårlig/slitt TPS? (3B motor)

Anbefalte innlegg

Som sagt, hva er symptomer på at TPS er på gang? 3B motor..

 

Sliter litt med høyt forbruk, urolig gange på opptil full gass, rykking på ca 1400-1600 omdreininger (motoren bare dør akkurat der ved gasspådrag, også kommer den igjen rett etter) Hvis jeg står stille og gasser forsiktig opp til nevnte turtall og holder jevn gass, hopper turtallet opp og ned.

Det rare er at av og til, så fungerer bilen helt strøkent. Ikke rykking eller noe som helst.

Kan også legge til at ladetrykket kommer fortere og er mye mer ustabilt på halvgass når den er kødden. Hører det hveser i det åpne filteret jeg (dessverre) har.

 

Andre tips om hva det kan være mottas hjertelig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende symptomer når lambda sensoren min røk. Jaget veldig på jevn belastning, men funket greit på fullgass. Det lå da en feilkode inne på lambdaen som jeg fant fort med Vag-Com.

 

Her står det litt om hvordan du kan sjekke TPS'n : http://www.s2central.net/ds_F60_G69.html

 

 

Som sagt, hva er symptomer på at TPS er på gang? 3B motor..

 

Sliter litt med høyt forbruk, urolig gange på opptil full gass, rykking på ca 1400-1600 omdreininger (motoren bare dør akkurat der ved gasspådrag, også kommer den igjen rett etter) Hvis jeg står stille og gasser forsiktig opp til nevnte turtall og holder jevn gass, hopper turtallet opp og ned.

Det rare er at av og til, så fungerer bilen helt strøkent. Ikke rykking eller noe som helst.

Kan også legge til at ladetrykket kommer fortere og er mye mer ustabilt på halvgass når den er kødden. Hører det hveser i det åpne filteret jeg (dessverre) har.

 

Andre tips om hva det kan være mottas hjertelig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, da skal jeg hyre inn en kompis med multimeter og få sjekka opp litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, da skal jeg hyre inn en kompis med multimeter og få sjekka opp litt.

 

Jeg mener å ha lest et par tråder om denne (TPS) på s2forum.com også. Mulig du finner noen tips der også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tillater meg å bumpe denne for å motta fler tips.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.