Girkasse (Havarert 6-trinns på S2)

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Etter en god stund med store vanskeligheter med å i 1. og 2. gir (med skraping på 2.) på S2'n så sa det til slutt helt stopp... Får nå ikke i 1. eller 2. gir i HELE tatt! : faint : Girkassen jeg har er en CGR42000 (tror jeg det stod) 6trinns.

 

Lurer på om jeg bare skal få shippet denne kassen til overhaling fort som fy, eller er det bare å skaffe seg en ny en? : bh :

 

Og etter hva jeg har skjønte her, så kan jeg ikke kjøpe en 5trinns S2 kasse heller, for da må jeg også bytte mellomakslingen også?!

 

Takker for svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I så fall så ligger det ei kasse tilsalgs på finn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Har sett den! ;) Jeg må jo sette bort kassa mi til en kar som kan detta, og han sa 7-8k for overhaling, men jeg vet jo ikke om han mente MED eller UTEN deler da (og da hadde ikke 1. og 2. låst seg helt, når jeg ringte ¨spurte)... : klø : Derfor jeg lurer på om det er noe å spare på å overhale min egen, eller bare handle inn en ny en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg så en 6 trinns s6 kasse på finn igar.. vet ikke om du kan bruke den men.

han skulle ha 10000 for den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den kassa jeg har sett også, men jeg vet jo ikke om 6t. fra S6 passer rett på, og om alt er riktig av dimensjoner og utvekslinger...? (noe som egentlig burde være likt?!?!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den passer ikke helt rett på, dessuten er 10000kr et ran. Solgte min s4 6 trinns som var i go stand for 4500kr for en stund siden. Er ikke noe vits å overhale den du har nå, hvis du har kjørt alt for lenge med skrapinga, var i allafall det jeg ble fortalt når jeg skulle overhale en jeg har. Bedre å få tak i en ny en. Sjekk ebay og få tak i en fra rs2 med bredt førstegir i tilegg:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den passer ikke helt rett på, dessuten er 10000kr et ran. Solgte min s4 6 trinns som var i go stand for 4500kr for en stund siden. Er ikke noe vits å overhale den du har nå, hvis du har kjørt alt for lenge med skrapinga

 

Hva må da til for å få en slik kasse til å passe?! Jeg klarer ikke å finne noen S2 kasser noe vettug sted! Blir jo også dyrt å sende en girkasse fra f.eks tyskland... Veier litt har jeg hørt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt må man modifisere noe med overføringene og slik, men sjekk på feks bildelsbasen.se, er endel huggere i sverige som har s2`er inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn nylig byttet kassen min, en CGR kasse. Kjøpte ein byttekasse hos NBS for 15500 ( Nyoverhalt med garanti) + at jeg måtte sende den gammle i retur. Dette var det billigste alternativet jeg fant etter mye leting.

 

En S6 kassen, eller en annen 6 tr ville ikke jeg gått for. Greit når det er bolt on...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er greit så lenge det er bolt on ja!

 

Har også hørt med NBS, men synes 15500 var litt mye når man må levere inn den gamle i tillegg.... : eek : Men det kan jo hende dette ender opp med at blir eneste løsning... : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.