Anbefalte innlegg

Noen der som vet hvordan registerreima skal times opp på en Golf II 1.8 90HK monojet.

 

Veiva er satt mot merke på deksel

Fordeler mot merke i fordelerhus

Kam står rett opp

 

men driten vil ikke starta fordet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen der som vet hvordan registerreima skal times opp på en Golf II 1.8 90HK monojet.

 

Veiva er satt mot merke på deksel

Fordeler mot merke i fordelerhus

Kam står rett opp

 

men driten vil ikke starta fordet.

 

Det er kammen som står galt. Det er et merke (ca 3mm bredt spor) på baksiden av reimhjulet på kammen. Dette merket skal stå rett ut for kanten på toppen. Altså toppen av toppen, og fram mot grillen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så skal merket på reimhjulet til veiva (Kilereimhjulet) det skal stå rett mot et merke på reimhjulet til fordeleren/oljepumpa. Vet ikke om det stemmer med merket på dekselet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kammen som står galt. Det er et merke (ca 3mm bredt spor) på baksiden av reimhjulet på kammen. Dette merket skal stå rett ut for kanten på toppen. Altså toppen av toppen, og fram mot grillen.

Har merke på framsiden av drevet jeg....men jeg lurer på om det du sier er rett fordet.

 

Får teste og vri kammen 90 grader da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har merke på framsiden av drevet jeg....men jeg lurer på om det du sier er rett fordet.

 

Får teste og vri kammen 90 grader da.

 

Jeg kan jeg med 99% sikkerhet si at det ikke stemmer med merket i fremkant på dekselet.

Men hvis du tar av toppdekselet så ser du jo når begge ventilene på sylinder 1 er stengt. Når begge knastene på kammen peker oppover i samme vinkel, og stempelet er i øvre posisjon + at rotoren står på merket i fordeleren, så er du der.

 

Grunnen til at det er et merke i fremkant, er at samme reimhjul brukes på 10v 5er. på disse motorene skal du bruke dette merket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan jeg med 99% sikkerhet si at det ikke stemmer med merket i fremkant på dekselet.

Men hvis du tar av toppdekselet så ser du jo når begge ventilene på sylinder 1 er stengt. Når begge knastene på kammen peker oppover i samme vinkel, og stempelet er i øvre posisjon + at rotoren står på merket i fordeleren, så er du der.

 

Grunnen til at det er et merke i fremkant, er at samme reimhjul brukes på 10v 5er. på disse motorene skal du bruke dette merket.

Takker...da får jeg se om jeg får start på den etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer det Per her sier...drit i merket i fremkant.

Gjorde det samme i forrige uke og ble litt forvirra av Autohidden som brukte merket i forkant.

Det jeg gjorde var følgende:

1. stempel 1 på topp

2. fordeler på merket

3. knastene på kammen like på hver side..og da stemte merket på baksiden.

 

Den fyra og gikk bra på første forsøk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å skru ut den store grønne plastmutteren i girkassa kommer du også til merket på svinghjulet/clutchen. Dette er mer nøyaktig enn merket på reimhjulet i fremkant motor.

 

Ved å sveive motoren rundt ( I motoromdreieningsretningen ) vil du først finne en tapp for tenningsapparat ( stikker opp av svinghjulet ) og deretter ca 2-3 cm unna finner du selve tenningsmerket du skal bruke. Dette ser ut som et hakk noen har slått med stor meisel. Dette hakket skal riktig innstilt stå midt i hullet i girkassehuset sett ovenfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemte vist at det var et merke bak....snudde kammen 90 grader og vips så starta den.

 

Takk for all hjelp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.