Problemer med oljevarslinga på Golf 94 1.8 130'km

Anbefalte innlegg

I løpet av de siste par tre ukene har oljevarslingslampa og alarmen skrudd seg på og av sporadisk ved småkjøring.

 

Virket først som en kontaktfeil, men i går på en litt lengre tur blei alarmeringa mer konstant, av og på, av og på.

 

Det er masse olje på pinnen og asfalten under kan jeg spise av, er heller ikke noe synlig svetting på blokka. Det er også en stund siden siste olje og filterskift. Er redd det kan være oljepumpa selv om den skal være slitesterk.

 

Lurer på om andre har vært borti dette og om det kan være sensoren som er svak og har tatt kvelden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være sensor, gikk i stykker på min golf 2, er vel en på oljefilteret og en på siden av toppen, en for måling under 2000rpm og en for over 2000rpm. Koster ikke mange kr på mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dette problemet på min G2 16V, og to av mine kamerater har samme problemet. Hos meg kommer varselet når jeg ligger på 2200, og 2800 omdr. Men ikke ellers. Vanvittig irriterende. Jeg har byttet alt av sensorer som kan ha med dette å gjøre, men blir ikke kvitt problemet. Jeg har også byttet oljepumpen en gang uten at dette hjalp. Jeg har en mistanke om at det kan være rammelagrene som er sliten, men jeg forstår ikke hvorfor det bare kommer varsel på spesielle turtall. Og for den saks skyld ikke på tomgang f.eks da pumpen går så sakte som mulig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan høres likt ut som problemet vi hadde med en golf som vi kjøpte for å EU godkjenne å selge før jul. Vi ble kvitt problemet med å selge den til en i fusa :nana: På den kom det en plagsom pipelyd rundt 22-2500 rpm og oljelyse blinket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.