Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er like råder i 2.0 audimotor (3A) og 1.8 gti motor? 2 literen har høyere blokk og lengere slaglengde på veiva..

 

Tanken var da å bruke 2l bunndel med s2 stempler/råder pluss kr-topp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er like råder i 2.0 audimotor (3A) og 1.8 gti motor? 2 literen har høyere blokk og lengere slaglengde på veiva..

Tanken var da å bruke 2l bunndel med s2 stempler/råder pluss kr-topp.

 

3A er lavblokk men har 92,8 mm slag og 82,5 mm boring med 144 mm råder. Vanskelig å bruke S2 stempel her siden de bare er 81 mm. Skal du bygge 2,0 må du nok bruke spesialstempel, eller gå samme veg som meg... høyblokk, VW ABF lavkompstempel og 159 mm råder.

 

Her er det skrevet litt om VW/Audi 16V fra før http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=31839&highlight=blokk

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=13889&highlight=blokk

 

Men...hva skal du med S2 råder når du skal opp på 2,0? Regner med du skal ha litt mere power, og da ville ikke jeg bruke orginalråder lenger. Er ikke noe spesielt med de fra S2 motoren.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Skjønner at jeg har mye å lære:rolleye:

Da skrinlegger jeg 3A blokka og bruker kr blokka.

Men hva mener du med at s2 stemplene/rådene ikke er noe spesielle? Går her med planer om å lade 1.8bar på dem... Ja ja, hvis det raser, så får jeg vel bygge 2liter høyblokk motor med andre råder og stempler : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Skjønner at jeg har mye å lære:rolleye:

Da skrinlegger jeg 3A blokka og bruker kr blokka.

Men hva mener du med at s2 stemplene/rådene ikke er noe spesielle? Går her med planer om å lade 1.8bar på dem... Ja ja, hvis det raser, så får jeg vel bygge 2liter høyblokk motor med andre råder og stempler : smil :

 

 

En S2 (3B/ABY/AAN osv) råde er vel så godt som lik hvilken som helst annen 144 mm råde fra for eksempel VW 1,8 16V og mange 8V motorer. Jeg ville aldri i verden ladet 1,8 bar på en originalråde. Var nervøs når jeg selv ladet 1,4 bar med originalråder. Stemplene er greie nok, men heller ikke særlig spesielle. Med skikkelige råder og S2 stempel ville jeg følt meg rimelig trygg. En god grunn til å begynne med andre stempel er vekt.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.