Får ikke start etter dieselfilter bytte

Anbefalte innlegg

Har skiftet filter på min A6 2,5 tdi V6 99 mod, bilen startet i 2 sek etter dette får jeg ikke startet bilen mer, har prøvd å lufte på tradisjonell måte men uten at jeg får start, er det noe spesiellt man må gjøre på disse bilene etter at man har skiftet filter eller er det bare å kjøre starteren til den starter/ får luftet seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja du er ikke den første...: haha :

Neida, de er grisenøye på dieselen disse motorene ser du. Hvis du ikke har gjor det, ta opp den store "pluggen" på filteret og fyll det helt opp med diesel. bruk en liten flaske eller noe, evt. med en tynn slange på, for å ikke søle så. Jeg bruker gjøre det med filteret ute.

 

Så får du en til å kinne motoren for deg. Ta en fastnøkkel (17 tror e det er) og løsne skruen te diesel røra inn på ei dyse, og steng igjen når det begynner å spytte diesel ut der. Gjør dette på 2 eller 3 dyser så bør 'an komme!

 

Du får spør hvis du ikke forstod helt å e meinte..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trikset er egentlig å fylle filteret med diesel før man monterer det. Eller som skrevet ovenfor kan du fylle det nå, og lufte på dyserøra som beskrevet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller følge boka.. sperre de 2 slangene som er koblet sammen på filteret, og suge i returslangen som står inn på pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja du er ikke den første...: haha :

Neida, de er grisenøye på dieselen disse motorene ser du. Hvis du ikke har gjor det, ta opp den store "pluggen" på filteret og fyll det helt opp med diesel. bruk en liten flaske eller noe, evt. med en tynn slange på, for å ikke søle så. Jeg bruker gjøre det med filteret ute.

 

Så får du en til å kinne motoren for deg. Ta en fastnøkkel (17 tror e det er) og løsne skruen te diesel røra inn på ei dyse, og steng igjen når det begynner å spytte diesel ut der. Gjør dette på 2 eller 3 dyser så bør 'an komme!

 

Du får spør hvis du ikke forstod helt å e meinte..: rolleyes

 

Det var det som skulle til, alt ok igjen, takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.