Anbefalte innlegg

Sist helg begynte bilen å tikke. Sjekka olje, og da eg dro opp satt eg med heile holderen og alt inkl peilepinnen i hånda. "OH SHIT" sa eg høyt da.. :P var i nærheten av et verksted så eg nappa ut peilepinnen og dunka røret på plass med en dor og en liten hammer.. Men nå har bilen brukt over 1 liter på 4 dager.. Lukter ingenting når eg kjører, ser ingenting når eg tar bilen om morraen, og ser ingenting når den står på tomgang. Lukter bittelitt svidd når eg gir gass. Oljetrykk er der..Tips? Er det ei pakning på det røret eller noe sånt som har falt av når det løsna? Røret, er det kona så det er bare å dryle det på plass nedi igjen? Takknemlig for tips, syns at det er litt ekstra dyrt når bilen bruker 1 liter mobil1 pr 5 mil. : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at røret er kommet så langt ned som det skal? Hvis ikke vil jo peilepinnen vise for lite.Synes å huske det er en krage på røret som skal stoppe mot blokka,men er ikke helt sikker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok men hvor er litern med olje blitt av i alle tilfelle? og det var for lite da eg peila, den pleier å tikke når det er lite olje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du fyller for mye olje på en motor,spesielt en med overlading bruker den å spytte den ut igjen gjennom oljeåndinga...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Det ble nok litt for mye når pinnen ikke stakk langt nok nedi.. Men eg har catchtank med retur slange.. Når bør denne tømmes da, og skal den noensinne tømmes? Var det den oljeåndinga du mente?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da skal det samle seg der. må tømme min(Snapple-flaske: smil : ) ca en gang i måneden alt ettersom hvor mye ufin kjøring det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Har hatt en hel del "ufin" kjøring så da er det muligens på tide å tømme tanken. . . Trodde at oljen kom tilbake igjennom retur slangen eg da, så har ikkje tenkt noe på det. Hadde den vært full ville det vel tytet ut gjennom filteret på tanken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Har hatt en hel del "ufin" kjøring så da er det muligens på tide å tømme tanken. . . Trodde at oljen kom tilbake igjennom retur slangen eg da, så har ikkje tenkt noe på det. Hadde den vært full ville det vel tytet ut gjennom filteret på tanken?

Hmm... Så ikke at du hadde retur på tanken: flau : Da skulle jo egentlig oljen renne tilbake i motoren: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å se om røret lar seg dunke lenger ned i hullet idag.. Hvis ikke må bilen opp så eg får se hvor det lekker ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.