Pulverlakkering eller vanlig lakkering?

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å pusse opp felgene mine litt nå. Men vet ikke helt om jeg skal pulverlakkere de eller lakkere de på vanlig måte.

Det er snakk om senter som skal lakkeres, og en felgkant som skal ha klarlakk. Har hørt rykter i at det ikke går/er særlig bra å pulverlakkere klarlakk, da det sprekker opp igjen. Men på en annen side, vil vanlig klarlakk holde noe særlig på en felgkant?

Er det også noen som vet om firma som driver med pulverlakkering i nærheten av Trondheim. (Mener å ha hørt om noe som heter Teknolakk)

Er det noen andre lakkeringsverksteder som har mye erfaring med lakkering av felger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det er snakk om senter som skal lakkeres, og en felgkant som skal ha klarlakk"

Kan du presisere dette nærmere?

Joda, Teknolakk i Trondheim lakkerer med pulverlakk. Mener å huske at innehaveren heter Terje.

Polyester basert klarlakk vil holde i mange år uten å sprekke bare du ikke bruker sterke avfetningsvæsker til å ta bort bremsestøv med. Det tåler nemlig ikke en polyesterlakk. Da blir den fort matt.

Jeg vil anbefale å sette inn felgene etter lakkering med voks (polere), da det vil lette rengjøringen av felgene med bare såpe og vann så du slipper å bruke sterke avfetningsmidler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det er snakk om senter som skal lakkeres, og en felgkant som skal ha klarlakk"

Kan du presisere dette nærmere?

Senteret i felgene er blankt nå. Se bildet under. Dette senteret har jeg lyst til å kanskje lakkere i en litt mørkere grå, nesten svart farge. Mens kanten skal jeg levere til custom speed. De skal polere opp kanten til meg, slik at den blir skikkelig blank igjen. Men da må jeg vel ha på klarlakk, slik at den holder seg bedre. Blir vel fort matt om jeg ikke gjør dette?

Er det foresten noen som har noen formening om det blir pent å ha mørkere senter på felgene, eller ville dere beholdt dem slik de er nå. De skal være på boraen som er på bildet.

bora3.jpg

Joda, Teknolakk i Trondheim lakkerer med pulverlakk. Mener å huske at innehaveren heter Terje.

Polyester basert klarlakk vil holde i mange år uten å sprekke bare du ikke bruker sterke avfetningsvæsker til å ta bort bremsestøv med. Det tåler nemlig ikke en polyesterlakk. Da blir den fort matt.

Jeg vil anbefale å sette inn felgene etter lakkering med voks (polere), da det vil lette rengjøringen av felgene med bare såpe og vann så du slipper å bruke sterke avfetningsmidler.

Jepp, har tenkt å vokse felgene godt etter behandling. Har også litt teflonbehandling liggende hjemme, som jeg har brukt å ha på felger før jeg bruker dem. Dette gjør jo at skitten løsner meget enkelt, stort sett bare med vann og litt mild bilshampo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.