#1 Skrevet Mai 3, 2006 Hva leser deres trykkmålere på kjørekomputeren ("BAR"). Min leser 0.4 bar ved ingen pådrag og 1.9 bar ved fullt pådrag i 3. gir. Bilen fungerer helt supert men er dette normalt? Burde den ikke være 0.0 bar når turboen ikke lader? S4 -92 AAN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2006 mener jeg har hørt at den teller med det atmosfæriske trykket som er på en bar.. slik at du da lader 0.9bar max. og når du står stille så er det vakuum i systemet ergo -04bar? bare en tanke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2006 mener jeg har hørt at den teller med det atmosfæriske trykket som er på en bar.. slik at du da lader 0.9bar max. og når du står stille så er det vakuum i systemet ergo -04bar? bare en tanke.. Du har helt rett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2006 Men slik som hos meg som har Turbotrykkmåler i tillegg som viser at jeg lader 1.4-1.5 bar på min 200' t 20v 3b mens kjørekomputeren stopper vel 1.9, dette er vel kanskje fordi kjørekomputeren kun måler opp til 0.9 bars ladetrykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2006 Hva leser deres trykkmålere på kjørekomputeren ("BAR"). Min leser 0.4 bar ved ingen pådrag og 1.9 bar ved fullt pådrag i 3. gir. Bilen fungerer helt supert men er dette normalt? Burde den ikke være 0.0 bar når turboen ikke lader? S4 -92 AAN synes at 0.9 orginalt er litt "slappt" jeg, men det kan vel variere litt på målingene å?? Den orginale jeg har prøvd ladet 1.1, noen ganger 1.2 på max trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2006 Selger påstod at min var chipet (kjennes slikt ut), hva lader normalt en chipet AAN (hva leser kjørecomputeren chip vs std.)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2006 Selger påstod at min var chipet (kjennes slikt ut), hva lader normalt en chipet AAN (hva leser kjørecomputeren chip vs std.)? Chippet lader de 1.4-1.6, varierer litt på merke, ytelse osv.. F.eks ES tuning sin 300 chip lader 1.6 bar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2006 0.9 er orginaltrykket på s4 s6.. min s6 med 280hk prog lada 1.2 på max og nu med litt oppgradering 1.5 på analogt meter antal hk ukjent.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 3, 2006 min lade før chip 0.9-1 itte chip 1.2-1.4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 3, 2006 Hva leser deres trykkmålere på kjørekomputeren ("BAR"). Min leser 0.4 bar ved ingen pådrag og 1.9 bar ved fullt pådrag i 3. gir. Bilen fungerer helt supert men er dette normalt? Burde den ikke være 0.0 bar når turboen ikke lader? S4 -92 AAN Det du leser av er ikke bar MEN barA = bar Absolutt (absolutt-trykk). Dvs når du leser av 0,4 i displayet har du -0,6bar {som egentlig er baro (=bar overtrykk) eller barg (=bar differansetrykk) i forhold til atmosfæretrykket}. 1,9 i displayet tilsvarer da 0,9bar, som er originalt ladetrykk. Du kan til tider se 2,0 (2,1) i displayet, når overboost funksjonen er innkoblet. Ved enda høyere ladetrykk på original chip vil bilen gå i safe-mode...det vil du merke. Ved høye turtall blir ladetrykket redusert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 3, 2006 Min viser avogtil 2,1 eller 1,1 som det da blir hvis en regner det mot det trykket vi lever i:) Er det galt at den går så høyt eller er det normalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 3, 2006 Min viser avogtil 2,1 eller 1,1 som det da blir hvis en regner det mot det trykket vi lever i:) Er det galt at den går så høyt eller er det normalt? alles normale 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 3, 2006 Danke schön 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 3, 2006 min er chipet og ladet rundt 1,2-1,3bar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 3, 2006 min er chipet og ladet rundt 1,2-1,3bar blir litt difust det som står i displayet på spedon.. sleng på et analogt meter så ser dere hvor mye det faktisk er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 4, 2006 Når dere sier lader 1.2-1.3 mener dere at kjørekomputeren leser dette? Min er trolig original da? Det må vi isåfall gjøre noe med Noen som vet om billigst mulig metode for å sjekke ut dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 4, 2006 Når dere sier lader 1.2-1.3 mener dere at kjørekomputeren leser dette? Min er trolig original da? Det må vi isåfall gjøre noe med Noen som vet om billigst mulig metode for å sjekke ut dette om coputeren din viser 1.9 og noen ganger bikker over til 2.0-2.1 så er den mest sansynlig helt orginal.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...