Oppgradere Navigasjonssystem, hvilken variant skal jeg ha?

Anbefalte innlegg

Jeg går i disse dager og venter på min nye Touran Varebil, en 2.0 TDI Exclusive. I exlusive pakken inngår den "lille" navigasjons enheten uten kart.

 

Jeg går seriøst og lurer på og oppgradere denne til MFD2 enheten, så da har jeg vært inne på votex.de og tittet på dette.

 

Der har de 3 versjoner av MFD2 systemet, men hva er forskjellen på disse 3? og hvem bør jeg velge?

 

Trenger jeg og montere ny antenne da jeg har den lille navi enheten med antenne ifra før?

 

Skal nemlig til polen å kjøpe meg en, for der koster de rundt 5-8000 ferdig montert, men har også sett de umontert for ca. 3000 kr, da på nettauksjoner ala qxl.

 

 

på forhånd takk for alle svar.

 

Mvh. Frank Roger Los

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er eg litt usikker på. Antenna kan du nok bruke om igjen. Det med versjonene tipper eg på er at det kjem nyere heile tida. Sånn var det med mfd navi forige typen.

 

Ebay.com kan du nok finne mangen men vær obs her er det mykje tjuveri ute å går og. Kjøp med seriøs forhandler det er det beste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er eg litt usikker på. Antenna kan du nok bruke om igjen. Det med versjonene tipper eg på er at det kjem nyere heile tida. Sånn var det med mfd navi forige typen.

 

Ebay.com kan du nok finne mangen men vær obs her er det mykje tjuveri ute å går og. Kjøp med seriøs forhandler det er det beste.

 

Jeg har i såfall tenkt og kjøpe ifra ett firma i polen, http://www.navigations-shop.com/vw.php?typ=touran

 

Har forsket litt til, uten å ha blitt noe klokere, det er visst forskjell på hva kart de bruker, den billigste bruker blaupunkt travelpilot DX, mens den andre bruker DVD V1 og 2 kart og har chrommede knapper, men hva er egentlig best? er det noen praktisk forskjell??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den DVD baserte har kart for hele (vest) Europa på en plate. Med CD (DX) utgaven så får du 1-2 land pr plate.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4300kr for å bytte fra "Symphony" til Navi+ frister: http://www.navigations-shop.com/eaudi.php?typ=np

 

Men så lurer jeg på:

- Trenger jeg antenne i tillegg? Blir det bra/pent når man ettermonterer?

- Må jeg kjøpe kart-CD, eller er det kurant å, ehhhh, spleise med noen?

- Trenger jeg CD-skifter i tillegg? Har ikke det nå. Hva koster det, sånn ca?

- Er Symphony-spilleren verdt noe? Hva kan den evt. selges for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4300kr for å bytte fra "Symphony" til Navi+ frister: http://www.navigations-shop.com/eaudi.php?typ=np

 

Men så lurer jeg på:

- Trenger jeg antenne i tillegg? Blir det bra/pent når man ettermonterer?

- Må jeg kjøpe kart-CD, eller er det kurant å, ehhhh, spleise med noen?

- Trenger jeg CD-skifter i tillegg? Har ikke det nå. Hva koster det, sånn ca?

- Er Symphony-spilleren verdt noe? Hva kan den evt. selges for?

 

Du kan gå for den nye DVD baserte i din bil også:

http://www.navigations-shop.com/eaudi.php?typ=a6

 

Du må ha gps antenne ja. Mange monterer den under dashbordet. For gamle navi plus (cd basert med 4:3 skjerm) så må du ha cd skifter for å spille cd'er. CD 'spilleren' i navien er kun for kartplater. På den nye dvd baserte så kan en også bruke musikk cd i dvd spilleren hvor en har kartplata, men den har også minneslot'er for MP3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 minutter før svar: Akseptabelt ;)

 

Jeg vil spille CD-er også. Det drister ikke så veldig å måtte stoppe, og så krype baki bagasjen, for å bytte magasiner. Er det mulig å putte kartplasta skifteren så man kan bruke den i navi'n til musikk?

 

Og hvordan blir det med iPod-tilkobling med Navi+? I dag bruker jeg kassettadapter, siden "ordentlig" tilkobling fort kostet 2500kr. Det blir kanskje det samme problemet med Navi+, eller er det noe "line-in" og mulighet for 3,5mm(?) minijack der?

 

DVD-navi blir nok litt dyrere enn jeg synes det er verdt, men bra tips likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prisene oppgitt på linken er i polske zloty, gang dette med 2 så får du prisen i nok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nemlig til polen å kjøpe meg en, for der koster de rundt 5-8000 ferdig montert, men har også sett de umontert for ca. 3000 kr, da på nettauksjoner ala qxl.

 

Har du vært i dialog med dem ? Så de kan altså levere dette ferdig montert om man stikker ned dit ?

 

Ser av kartet deres at det ligger helt på grensen til Tyskland. Dette virker ganske interessant :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg så heldig at jeg kan polsk og har familie der nede, Så fort jeg finner ut av hva som er forskjellene på navisystemene til min touran så skal jeg dra ned, i forbindelse med ferie, regner med at jeg kan bruke den gps antenna som er i bilen fra før, skal da også prøve og få tak i navi med dvd.

 

Poster så fort jeg har vært nede og fått dette montert.

 

Er det mye stress og montere på telefon systemet når man først er i gang tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4300kr for å bytte fra "Symphony" til Navi+ frister: http://www.navigations-shop.com/eaudi.php?typ=np

 

Men så lurer jeg på:

- Trenger jeg antenne i tillegg? Blir det bra/pent når man ettermonterer?

- Må jeg kjøpe kart-CD, eller er det kurant å, ehhhh, spleise med noen?

- Trenger jeg CD-skifter i tillegg? Har ikke det nå. Hva koster det, sånn ca?

- Er Symphony-spilleren verdt noe? Hva kan den evt. selges for?

 

http://hem.bredband.net/polymer/

 

han her har jeg vært i kontakt med,i Sverige. Blir litt lettere å kommunisere på mail. Skulle ha 800€ for komplett anlegg til min 2000mod Octavia. Navi enhet,kart,antenne plug and play kabel og video adapter. Han svarte ganske så fort på mail.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.