#1 Skrevet Mai 3, 2006 Har 235/35-19 nokian dekk på bilen min (96mod). Bilen min sliter skjevt på framhjulene og da har jeg blitt anbefalt av noen til å fylle større trykk for å slite mer rett, mens noen sier det motsatte og at jeg bare skal ha normalt trykk. Hvor mye trykk skal det egentlig være? Bilen min er senket ca.40/40 på kw gewinde og sliter som sagt meget skjevt i innerkant på begge hjul framme:o Dette blir jo dyrt i lengden! Er det mulig å få rettet opp dette på 4-hjulskontroll uten noen form for camber ettermonterings-sett når den er senket? Vet ikke om den har vært på kontroll etter senking.. Takknemlig for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2006 Ja, dette får du retta opp ved å dra på 4-hjulskontroll... Jeg hadde det samme problemet på min etter å ha satt på Gewinde, og etter en kontroll og etterjustering av forstilling så ble ting 100% bra igjen:) Vet ikke hvordan de gjør det men du slipper iaf å kjøpe noe deler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2006 Klarer du ikke og rette opp camber med 4 hjulskontroll må du kjøpe justerbare øvre bære armer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2006 ok, 4 hjulskontroll neste da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2006 OBS!! A4 med multilink har ingen større justeringsmulighet mht. camber. Eneste mulighet er å flytte traversen noe i bolthullene sideveis, men da avhenger jo selfølgelig det ene hjulet av det andre. I og med at begge slites i innerkant vil jeg tro dette kommer av at begge hjul har for negativ camber eller at den spisser for lite. ( negativ toe-in ) Spissing er derimot mulig å justere individuelt fra side til side, så en kontroll er IKKE nødvendigvis bortkastet. Hvis dekkene som du sier slites i innerkant har det neppe noe med lufttrykk å gjøre. FOR LAVT trykk vil gi mest slitasje på begge sider og lite i midten av dekkbanen. FOR HØYT trykk vil gi liten slitasje på sidene og mye slitasje i midten av dekkbanen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2006 Mens vi er inne på det.. Hva er anbefalt lufttrykk på 235/35-19 og omegn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2006 Men jeg har senket min mer enn 40mm foran og bak og min spiste innsiden av dekket før jeg var på forstillings/4-hjuls-kontroll. Han som klarte å rette det opp må da ha gjort noe??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2006 Spissinga har som sagt også noe å si. Kan iallefall ikke komme på noen metode for å justere camber uavhengig. Det som kan justeres på en a4 er: Spissing, litt korrigering av camber, sporingskurve ( spissing kjøretøy hevet ). Quattro har i tillegg justering av camber og spissing bak. Kom til å tenke på at camber på bil med multilink ikke skal endre seg ved senking. Tenk på Allroad som har luftfjæring og hev og senk originalt. Har ikke studert dette nøye nok til å gi noe godt svar på hvordan dette går bra uten å påvirke forstillingsvinkler. Mulig toleransene på vinklene er såpass store at den uansett er innenfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 21, 2007 Børge Olsen her i Bergen nenvte at de hadde noen foringer som man kunne justere camber med foran på disse bilene. Sliter selv med jalla camber etter senking.... men boltene var jo rustet fast i hylsene i foringene så har nå snart kuttet opp hele baktraversen for å få ut dritet. Må ta med en tube kobber paste, dra ned til vag og klaske det i trynet på sjefen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 21, 2007 Tror jeg kjører med ~3bar... Har kjørt ca 100mil med nye dekk på min A4 quattro og kan ikke se noe slitasje, den er senket 35mm med H/R fjærer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 28, 2013 Gammel tråd, men prøver alikavel. Har Audi A4 B6 tdi q, bilen har nå heilt nye bilstein b8 sprint dempera, h&r 45mm senk, alle nye lenkarmer, +++ Men ingen klarer å få justert forstillinga slik at den ikkje sliter skeivt. Alle dekka slit på innsida. Hjula er 8,5x19 et 30 med goodyear f1 assymetric 2. Hadde justerbare lenkarmar fra Stern, men fekk klakk i ein etter 10000km. Bilen har slete dekka skeivt fra dag 1, men ikkje på vinterdekka. Har ca 3 bar på sommerhjula. Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 22, 2014 Ingen tips å få, monterte nye justerbare armer, tatt hjuljusteribg på ny, og montert 4 stk nye michelin sport 2, så får vi se hva som skjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...