Oljetrykk og oljetemp på 1.8 16v KR

Anbefalte innlegg

Tenkte på å montere instrumenter for oljetemp og oljetrykk på motoren min, som er en 1.8 16v KR.

 

* Hvor skal oljetrykksgiveren skrus inn? På 8v-motorene skrus den bare inn i siden av toppen. Er ikke noen mulighet for dette i min toppI(?).

 

* Skal giver til oljetemp skrus inn der den fremste giveren står originalt? Dvs. den som står rett over oljefilteret? Hva gjør jeg evt. med ledningen som var koblet til denne tidligere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1:Sitter trykkgiver i toppen på 16v også bare at den er bak på blokka mot eksosmanifold

2:Tempgiver sitter fremst på oljefilterbrakett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men de giverene som følger med slike instrumenter er vel kalibrert opp mot instrumentet? Må man ikke bruke de giverene som følger med? Og hvis man da erstatter de som allerede står der mister man vel info'en fra de til det elektriske i bilen, samt kjørekomp???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men de giverene som følger med slike instrumenter er vel kalibrert opp mot instrumentet? Må man ikke bruke de giverene som følger med? Og hvis man da erstatter de som allerede står der mister man vel info'en fra de til det elektriske i bilen, samt kjørekomp???

 

Det jeg også trodde, men oljetemperatur brukes vel egentlig ikke til varsling (oljelampa)? Oljetemp på kjørecomputern min funker ikke uansett.

 

Den bakerste på oljefilterbraketten er vel den originale oljetrykkgiveren. Oljelampa begynner i hvert fall å ule når jeg kobler den av.

 

Ser at Biltema har en splitter for oljetrykk, men gjengene på denne passer vel ikke VAG-motorer? Kan man evt. bruke denne for oljetemperatur også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.