Anbefalte innlegg

jeg har et problem. etter at jeg skifta over til sommerfelgene, kom det en lyd fra bakhjulene. Det høres ut som tikkelyd, som går i ett med når hjulene ruller. først trodde jeg det var at boltene var for lange slik at de kom borti trommelen, men etter å ha kappet de 2mm, så er lyden der fortsatt. hva kan være årsaken til den lyden ? Det merkelige er at på vinterfelgene var det ingen slik lyd. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva det er, eller vet noe ? Dette er da på en audi 80 GTE 85 mod, type 81.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket beskyttelses dekselet for skivene,det som sitter ovenfor skivene og rundt bremsecalipper? slo mot min felg engang..disse er myke vettu..8) bare et tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe..stemmer..du har trommel..sorry..leste ikke alt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

sjekket beskyttelses dekselet for skivene,det som sitter ovenfor skivene og rundt bremsecalipper? slo mot min felg engang..disse er myke vettu..8) bare et tips

Har hatt samme problemet foran, da var det avbalanseringsloddene som tok borti calipper/bremseskjold

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at du ikke skal bruke bolter for stålfelger på alufelger da. Bolter til alufelger (unntatt org. audi/vw) har annen kon enn bolter til stålfelger. Du kan prøve å skru ut en og en bolt, og se om de forsvinner, så tar du dremelen og sliper inn litt på de boltene det gjelder. Måtte gjøre det på min coupe, og gjorde det til en kompis med golf sist høst.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de boltene som brukes nå fikk jeg på wheelie, så jeg tror de vet hvilken type bolter det skal være, også lengden. men jeg har da etterpå pusset de ned 2mm så det kan ikke være det som er problemet. jeg skjønner ikke hva d da som kan være som lager denne lyden. om d fortsatt er boltene som er for lange, vil jeg tro at bilen ikke hadde kommet noen steder pga for lang bolt, men har jo som sagt kuttet hvertfall 2 mm tilsammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan godt være at en halv mm til er nok. De boltene jeg fikk med på alufelgene til gt'n min passet heller ikke bak, men foran funka det knall. Om du kjører med for lange bolter kan du risikere å ødelegge innmaten i trommelen. Så det er nok bare å fortsette å kutte. Men skru ut alle sammen litt mens den er jekka opp og snurr rundt hjulet. Forsvinner lyden da, så er det boltene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bolter til stålfelg er for korte til å bruke sammen med alufelg, og bolter til alufelg er for lange til å brukes sammen med stålfelg. Dersom du har kjørt rundt med for lange bolter?, bør du av med trommelen og sjekke om noe er skadet. Kan være du har ødelagt mekanismen for selvjustering/automatstramming av bremsene og/eller håndbremsdelen.

bb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde til.

bb1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.