Oljen kommer i luftfilteret på 10V turbo motor WJ - oilcathtank??

Anbefalte innlegg

Har en gammel 10v turbo motor som sitter i Passat Suncro'n min, men har problemer med at MYE olje forsvinner ut av motoren uten at jeg har blå eller sort røyk :confused:

Ettersom dette er en ombygging, så er den orginale luftfiletboksen kappet ut bunnen av, og ut av denne så kommer det MYE olje etter litt aktiv kjøring: rolleyes . Og i tillegg demonterte jeg slager til / fra IC (som er ettermontert), og der var det også MYE olje som kom ut.

Kan dette indikere at turboen begynner å bli rimelig sliten?? Bilen / motoren går rimelig bra den med 0,6 bar trykk, men pga. all denne oljen som forsvinner så tar jeg ikke sjansen på å kjøre noe mer med bilen før jeg har funnet ut av dette... Det kan vel ikke komme så MYE olje gjennom ventilasjonen på toppen (regner med ca 0,7 liter på siste turen).

Eller er det rett og slettt motoren som begynner å bli sliten, slik at den blåser oljen på steder som den ikke burde være? (tenkte da at det burde vært blå/sort røyk også da, men ...:confused:: bh :

Det er jo også ribbet av / bygget om endel deler på motoren for å få denne inn i Passaten, kan det være en returventil til oljetransport som kan være avglemt? Hvor sitter det evt. returventiler på oljeføring? Og det er også fjernet oljekjøleren på denne motoren, kan dette ha noe å si?

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et tips om at tingen kunne være å få montert en oljecatch tank (???) på veivhusventilasjonen..

Noen som vet hvor man kan få tak i dette billigst mulig?? Evt. noen som har for salg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom olja er varmere pga oljekjøleren vil jo mer fordampe, og igjen kjøles og kondenserer i IC.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.