Bilen min bruker vann,hva kan være galt?

Anbefalte innlegg

Sjekket vannet(frostvesken) på bilen i går og så at den var under minimum i beholderen og fylte opp ca 6dl med vann/G12.

 

Men jeg sjekket vannet for max 50mil siden og da var vannet opp til max i beholderen,hva kan gjøre at den bruker vann? : klø :

Har ingen lekkasjer etc heller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo være gåen topp pakning så vannet går i olja eller at det er en så liten lekasje at den er vansklig og se uten og sette kjøleanleget under trykk for så og se ettet lekasjer rundt vannpumpe,slanger,radiator,ekspansjonstank osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo være gåen topp pakning så vannet går i olja eller at det er en så liten lekasje at den er vansklig og se uten og sette kjøleanleget under trykk for så og se ettet lekasjer rundt vannpumpe,slanger,radiator,ekspansjonstank osv

 

Har ikke vann i olja i hvertfall,byttet olje for kort stund siden.

Skal trykkteste anlegget etterhvert så får jeg se. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om du har litt rosa guffe på radiator...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke nå. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan i værste fall også lekke inn i en sylinder, men da bør frostvæska i tanken bli svart/misfarget etterhvert. ( eksos )

 

Varmeapparatregisteret kan lekke.

 

Tenk også på alle slanger/koblinger som strekkes da motoren beveger seg litt på festene. Kanskje de lekker da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan i værste fall også lekke inn i en sylinder, men da bør frostvæska i tanken bli svart/misfarget etterhvert. ( eksos )

 

Varmeapparatregisteret kan lekke.

 

Tenk også på alle slanger/koblinger som strekkes da motoren beveger seg litt på festene. Kanskje de lekker da.

 

Ok. : klø :

Vannet/G12 som er i tanken er så klar og fin atte. :)

Skal sjekke alle slangene jeg kommer til på,må jo se at det henger dråper på slangene eller at det svetter litt noen sted ved lekkasje?

 

Men hvis varmeregistret lekker blir det vell bløtt i bilen og hvor sitter varmeregistret så jeg får sjekket det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut hanskerom, ta ut defrostervifta og kjenn inni der. Varmeregisteret krever MYE jobb for demontering. Bl.a å demontere dashboard....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru ut hanskerom, ta ut defrostervifta og kjenn inni der. Varmeregisteret krever MYE jobb for demontering. Bl.a å demontere dashboard....

 

Jeg har sett at det er en STOR jobb ja,men kom på en ting.

Når de skiftet clutchen min så stod det på regninga at de har fylt på 1.5L med frostveske,har de av noen vannslanger når de bytter clutch/tar ned kassa da? : klø :

 

Når jeg tenker etter så sjekket jeg vannet FØR de byttet clutch,så da kanskje ikke bilen bruker vann... :rolleye:;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rosa pulver på oljekjøleren ved oljefilteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rosa pulver på oljekjøleren ved oljefilteret.

 

Har litt rosa pulver/krystaller på oljekjøleren ja,på slangen nærmest oljefilteret.

Ikke mye men litt.. : klø :

Kan prøve og stramme slangeklemmene noe,men bare så jeg vet det.Hvor mye koster en ny oljekjøler da? : klø :

 

Vannet har ikke rørt seg i tanken på 2dager nå og bilen er brukt en del,får bare se det ann litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må gjerne ta av slangene og gjøre rent, måtte jeg. Problemet er at stussene korroderer, og det legger seg ett lag med rosa pulver mellom slangen og aluminiumen, og da lekker det sakte men sikkert ut. Det meste vil jeg tro fordamper.

Ny koster 1500 på møller, eller 1000 på ebay inkl dhl og toll og sånn. Koster vel 3-400 før det. Sett den i danmark til ca 4-500.

Men prøv å gjøre rene stussene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. ;)

 

Er det vann inn eller vann ut som er nærmset oljefilteret da? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ett bilde:

ACFFNAHuaWvf.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du en typisk lekasje. Skift ut de dumme originalklemmene med et par skikkelige klemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du en typisk lekasje. Skift ut de dumme originalklemmene med et par skikkelige klemmer.

 

Tenkte jeg skulle bytte ut begge med noen skikkelige ja. : haha :

Men hvis jeg kobler av slangene,må jeg fylle på mye etterpå da eller går det kun 1-2l?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis jeg kobler av slangene,må jeg fylle på mye etterpå da eller går det kun 1-2l?

Det kommer vel ann på hvor kjapp du er til å plugge slangen etter du har nappa den av :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg litt tid...når du ser stussene vil du nok se behovet for å pusse litt på dem med sandpapir er jeg redd... Ta av nedre slange på radiatoren og tapp ut all kjølevæska i en bøtte, og hell på igjen etterpå.

 

Så kjent ut den lekkasjen ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg litt tid...når du ser stussene vil du nok se behovet for å pusse litt på dem med sandpapir er jeg redd... Ta av nedre slange på radiatoren og tapp ut all kjølevæska i en bøtte, og hell på igjen etterpå.

 

Så kjent ut den lekkasjen ja..

 

Ok,will do.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.