Anbefalte innlegg

Har byttet tennplugger og tennkabler på 2.3Een.

Opplevde samme dag som bytte at motoren - ved forbikjøring og ned i 2 gir - ikke gav respons i et lite øyeblikk før det så kom igjen.

I går kveld var jo luften tung og fuktig, men jeg fikk samme følelsen som det over, men da i et kryss og når jeg startet med sluring i 1 gir. Litt mer usikker der da.

Merket meg uansett i går at draget opp fra 2500 er litt tammere enn hva det skal (nå er jo en 10V ingen racer men).

Tenningsrekkefølgen for AAR motoren er 1-2-4-5-3

Så har jeg koblet tennkablene følgende på fordelerlokket (hvis man starter på "første" korte kobling på lokket og går mot klokken)

1 kort

2 kort

4kort

5 lang

3 lang

Noen som har andre ideer, forslag etc? Synes ikke tomgangen virker så ille (men den jager som før da..), kanskje bittelitt grovere enn det den skal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror bilen hadde vært mye mindre samarbeidsvillig dersom du hadde byttet om pluggledninger, i tillegg til at du kanskje hadde fått smelling , puffing og en merkelig motorgange. ?.?

Det er ikke bare en pluggledning som er løs slik at du ikke får gnist på en plugg i enkelte tilfeller?

Dersom du tror det er feil koblet, kan jeg jo ta et bilde av min og maile deg 2,3E AAR :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør gjerne det! Duger med noe litt nærbilde av enden på "ledningslista" over toppen og fordelerlokket. :)

Er dog LITT usikker på ledning til sylinder 3 og til 4, da den ene er på høy kobling, andre på lav, og lengdeforskjellen på disse var kanskje en tomme eller noe. Uansett er det koblet med lengste kabel lengst vekk prinsippet nå. Kabel for sylinder 1, 2 og 5 ser man jo helt klar forskjell på lengde og hva som er logisk.

Femmern er jo så god og traust, litt irriterende at den evt småtuller - tomgangsjaget HÅPER jeg kommer i orden snart :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gå ut og se hva jeg kan klare :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper dette hjelper..

p4210006_web.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser har jeg slurvet med motorvasken:)

Dersom du har en mailadr. kan jeg sende flere bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel brukt rett type tenningskabler uten motstand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

direkte fra mekonomen med 5kOhm mener jeg det står på dem...

Skal tusle ned og kikke på kablene for å være sikker.

Edit; DAMN! Tror jeg har en MAJOR koblingsfeil i forhold til det du har der! Din 1 starter jo på den ene høye koblingen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk koblet riktig rekkefølge sånn som på bildet.

Men ledningene er 5kOhm, står på tennplugg-side kontaktene...

Er det ikek dette som er originalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

Har faktisk koblet riktig rekkefølge sånn som på bildet.

Men ledningene er 5kOhm, står på tennplugg-side kontaktene...

Er det ikek dette som er originalt?

Trodde de skulle være motstandsfrie siden det er brukt resistorplugger, men skal ikke banne på dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom Møller verkstedet og hentet ut A6 i går, spurte om det stemte at disse skulle være 5kOhm, og det var slik det skulle være på disse motorene sa kameraten min...

Dog er jeg nok litt mer usikker på pluggene.

Bosch Super 4 "WR78", synes jo bare at bilen gikk merkbart dårligere etter at disse ble satt inn. Har et sett med andre plugger liggende også, kan da alltids teste dette i kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AAR skal ha Bosch W8LTCR, Beru 14GR8-DTU, NGK BPR5EKU eller Champion N7BYC.

Tror Bosch er å anbefale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, får undersøke litt da.

Torshov Bilrek fant jo egentlig ikke disse Super 4 i sine lister.

TROR jeg prøver de andre rare (husker ikke produsent) som jeg kjøpte for å se om de går bedre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står ikke hvilket merke de selger, men ser de har tre forskjellige typer på mekonomen.no.

mekonomen.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

AAR skal ha Bosch W8LTCR, Beru 14GR8-DTU, NGK BPR5EKU eller Champion N7BYC.

Tror Bosch er å anbefale.

Har faktisk fått Champon EON6 plugger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

Har faktisk fått Champon EON6 plugger.

Skift tilbake til de gamle bare for å se om problemet forsvinner, eller rett og slett kjøp nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, en krisetur til Møller hadde kanskje reddet dagen og bensinforbruket litt? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.