Bakaksling Golf II - Tromler til skiver!

Anbefalte innlegg

Tenker på å bygge om fra tromler til skiver i helga (bytte ut hele bakstilinga)

 

 

 

er det noe som er forkskjellig av bremseledninger inn til selve akselen (alt på akselen er komplett) men veit ikke om det er andre slanger..

 

 

greit og vite dette før jeg helver bilen og skrur av shiten :)

 

 

Mvh

 

Dan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndbrekkwire er ikke like. Ellers høres det ut som om du kan sette det rett på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

håndbrekkswirer får jeg i morra :)

 

88 og opp til skiver.. er en del kortere pga anna handbrekk stell i kupeen :)

 

 

 

men dissa boltene som holder akslingen... er de helt jævlige å få løs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaa....pleier ikke være noe problem det egentlig. Problemet er derimot om bilen har lastavhengig ventil. Den sitter nemlig sånn plassert at man ikke kan ta ut bolten. Ventilen er derimot et H...... å få av noen ganger.

 

Løsningen da er å løsne hele braketten for akselen, kappe den originale bolten å erstatte denne med en ny som settes inn andre veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tjaaa... har jo lastventil da...

 

 

og det har akslingen jeg skal sette på og... ... tenkte jeg kunne gjøre det enkelt og bruke opp igjen den ventilen jeg har jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp jupp!... da var 1L bremsevæske og 2stk wirer handla inn!

 

så nå blir det bytte :)

 

 

 

blir kansje litt trælsomt ettersom jeg er alene om jobben! men får det nok til på et vis :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veeeel.. da er jeg nå i gang :)

 

 

bytta over alt av ledninger og braketter og spindler til en GTI aksling jeg fikk kjøpt svinebillig av A. Grytten :) (thanks btw)

 

så nå blir det fart i sakene..

 

 

 

meeen.. kommet til et valg.. skal jeg løse opp skruene som sitter i akslingen, eller bør jeg ta de som sitter i karroseri? (ser at de til kaross er justerbart i bredden gitt)

 

 

 

tips mottas med takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jadda.. og da må man vente en stund... må ha spesialverktøy.. og det ligger selvsagt hos faren min :( og kommer meg da ikke dit :(

 

 

så da får man henge og slenge en stund da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.