Symptom på for fet/tjukk blanding

Anbefalte innlegg

Var en som kommenterte att det virket som om bilen min fikk for fet/tjukk blanding, for mye bensin.. Hvordan finner jeg ut om dette stemmer? Var en mekaniker som så på bilen min som mente det..

 

Er en 98 Golf Gti med FMS chipp forresten,,

 

Takk for alle svar: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

måle co?

Ser det på svart røyk også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker svart ved pådrag, eller ved rusing. Tydelig bensinlukt av eksos.

 

Les av feilkoder på den. Kanskje en temp sensor for motor som er def. slik at den tror den er kald hele tiden. ( chokevirkning ), lambdasonde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

måle co?

Ser det på svart røyk også.

 

han sa den ryker litt svart.. bilen er på verksted å skifter chlutsj å litt div nå, så kan få dem til å sjekke. men er på volvo versted, de kan vel ikke lese feilkoder? ikke VW heller da men:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal få målt co i dag, noen andre tips på hva det kan vere? hva koster denne lambdasonden og temp sensoren ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal få målt co i dag, noen andre tips på hva det kan vere? hva koster denne lambdasonden og temp sensoren ?

 

 

Kan jo være at du har et hull i en slange også. Da blåser den jo ut luft som den tror går i motoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En trimmet turbomotor går fetere enn utrimmede. Så at det kommer litt svart røyk ut bak ved pådrag/rusing er ikke unormalt, heller normalt.

Det enkleste er å se på pluggene. Kjør bilen varm, og kjør normalt, kjør inn til siden, stopp motoren (ikke lad den gå på tomgang) og ta ut pluggene.

Belegget på pluggene skal være lysebrunt (mot svart).

Hvit belegg, : eek : , motoren går for magert.

Koksete svart belegg, motoren får for mye bensin.

 

Det er ikke alltid så enkelt å skille mellom, korrekt og litt for fet blanding. Hvis pluggen har ubetydelig svart belegg er alt sikkert ok.

 

Tipper alt er OK jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.