typ89 90q 10v fusker og stopper

Anbefalte innlegg

Sitter med en 90 quattro (10v NG motor ?)

Motoren starter lett, går greit så lenge den er kald, bortsett fra at den går dårlig... når den blir varm stopper den og da må den stå til den er kald igjen før den starter.

 

Noen som har forslag til hvor jeg kan begynne feilsøking ?

 

Når bilen stopper kan man høre at bensinpumpa går... så det kan tyde på at det er noe i tenningen som gjør dette (?)

 

mvh.

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes veldig ut som hallgiver,samme symptomer som var på min når den var deffekt,du kan ta noen raske målinger med multimeter for å finne ut om det er denne når den ikke vill starte.

er 3 ledninger i stikket til hallgiver(inn på fordeler).

tenning på:mål mellom en av ledningene på siden i stikket og jord(husker ikke hvilken side,må bare prøve her) da skal du ha batterispenning,har du ikke det kan det være bensinpumperelet(lite sansynelig da du sier du hører bensinpumpa).

har du spenning inn der og den ikke starter:

mål mellom den midterste ledningen og til jord,få en til å kinne bilen mens du leser av på multimeteret,her vill spenning pulsere litt rundt 2,5v hvis den er i orden,får du ikke det er hallgiver deffekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være gåen tenningsmodul også på disse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm

Jeg er ikke helt trygg på alle motorkoder.. men dersom dette er en vanlig k-jet motor.... så...

Dersom du har originalt rele til bensinpumpa - og den går så er det ikke feil med Hall giver eller tenningsmodul. Dersom releet ikke får tenningspulser (samme tilkobling som turteller) vil det ikke slå inn og bensinpumpa går ikke

 

De problemer jeg har hatt med hall giver er at bilen går helt normalt når den er kald, men etter noen minutter stopper den. Står den da litt kan den starte igjen. Virker som om da kansje hall giver får "opp temperaturen" og virker igjen.

 

At den går dårlig også når den er kald... kan det heller være at den får for mye bensin, blir sur og stopper?

Sjekket kaldstart dyse og kontroll trykk fra varmkjøring ragulator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tempsensor på bakside av topp er en go mulighet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet hallgiver, og bilen stopper ikke lenger :)

Men den går fortsatt veldig dårlig, spesiellt når den er kald...

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.