#1 Skrevet Mai 4, 2006 Sitter med en 90 quattro (10v NG motor ?) Motoren starter lett, går greit så lenge den er kald, bortsett fra at den går dårlig... når den blir varm stopper den og da må den stå til den er kald igjen før den starter. Noen som har forslag til hvor jeg kan begynne feilsøking ? Når bilen stopper kan man høre at bensinpumpa går... så det kan tyde på at det er noe i tenningen som gjør dette (?) mvh. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2006 hørtes veldig ut som hallgiver,samme symptomer som var på min når den var deffekt,du kan ta noen raske målinger med multimeter for å finne ut om det er denne når den ikke vill starte. er 3 ledninger i stikket til hallgiver(inn på fordeler). tenning på:mål mellom en av ledningene på siden i stikket og jord(husker ikke hvilken side,må bare prøve her) da skal du ha batterispenning,har du ikke det kan det være bensinpumperelet(lite sansynelig da du sier du hører bensinpumpa). har du spenning inn der og den ikke starter: mål mellom den midterste ledningen og til jord,få en til å kinne bilen mens du leser av på multimeteret,her vill spenning pulsere litt rundt 2,5v hvis den er i orden,får du ikke det er hallgiver deffekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2006 Kan være gåen tenningsmodul også på disse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2006 Hmmm Jeg er ikke helt trygg på alle motorkoder.. men dersom dette er en vanlig k-jet motor.... så... Dersom du har originalt rele til bensinpumpa - og den går så er det ikke feil med Hall giver eller tenningsmodul. Dersom releet ikke får tenningspulser (samme tilkobling som turteller) vil det ikke slå inn og bensinpumpa går ikke De problemer jeg har hatt med hall giver er at bilen går helt normalt når den er kald, men etter noen minutter stopper den. Står den da litt kan den starte igjen. Virker som om da kansje hall giver får "opp temperaturen" og virker igjen. At den går dårlig også når den er kald... kan det heller være at den får for mye bensin, blir sur og stopper? Sjekket kaldstart dyse og kontroll trykk fra varmkjøring ragulator? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2006 Tempsensor på bakside av topp er en go mulighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 8, 2006 Da har jeg byttet hallgiver, og bilen stopper ikke lenger Men den går fortsatt veldig dårlig, spesiellt når den er kald... Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...