Hjelp til bruk av polerings maskin

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg enn proff polerings maskin, men kan ikke bruke den.

Noen som har tips eller linker til steder jeg kan lære dette.

 

Det er en wurth maskin om det har moe å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det er slik vinkelsliper type.. så er jeg og interessert i å vite HVORDAN jeg skal bruke den.. slik det er nå er det bedre for meg å bruke henda :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt en slik i flere år men sliter med teknikken jeg også. Jeg bruker den bare til å legge på voks med så tar jeg av med handkraft. Kjører på veldig lavt turtall og presser litt forsiktig ned mot lakken. Hvis du har en proffmaskin så har den et stort tungt anker så den skal tåle belastningen på lavt turtall og høy motstand. Bare pass på å ha godt med voks på svampen du polerer med. Jeg vil også anbefale deg å teipe over alle sorte lister før du skal polere da det er vanskelig å få bort voks som er polert på med maskin fra lister ol.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en proff Makita-maskin (roterende) som jeg synes jeg har fått ganske god kontroll over.

 

Mine tips:

* Bruk LITE poleringsmiddel, det går mye mindre enn ved håndpolering!

* Gjør svampen på maskinen fuktig før du begynner (men ikke så våt at det spruter vanndråper!)

* Kjør med lav hastighet og trykk lite på maskinen.

* Bruk bare høyere hastighet for å fjerne "vaskemaskinriper", matthet og lignende.

* Pass på at svampen alltid er helt ren og fri for sand og skitt!

 

Man kan fort skaffe seg en hel dag ekstraarbeid om man ikke kjenner teknikken med roterende maskin. De oscillerende er mye mer tilgivende og idiotsikre, men ikke på langt nær like gode til å fjerne riper og polere opp matt lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ta dette til etterettning jeg.. kjøpe meg noen pads..

 

 

hva slags pads anbefales til denne type jobb?

 

 

kremen jeg bruker er jo selvsagt autoglym!

 

 

 

 

 

sorry om jeg kaprer tråden thomas. men mange som kan få nytte av den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ta dette til etterettning jeg.. kjøpe meg noen pads..

 

 

hva slags pads anbefales til denne type jobb?

 

 

kremen jeg bruker er jo selvsagt autoglym!

 

 

 

 

 

sorry om jeg kaprer tråden thomas. men mange som kan få nytte av den :)

 

Skal man polere med maskin er det best og bruker produkter som også er beregnet for å bruke med maskin , da blir alt mye enklere... får også produkter som er "swirl-free" som ikke gir disse rundingene i lakken etter polering.

 

Brukte maskin på min bil forrige helg nede på lakkeringsverkstedet til min svoger , og brukte 2 typer polish først en grov type som fjerner det meste av overflate riper , så en fin en som gir ekstra glans... begge fra mcguires.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

* Gjør svampen på maskinen fuktig før du begynner (men ikke så våt at det spruter vanndråper!)

 

 

Mener du at man skal fukte svampen med vann?

 

Helt fersk på dette med maskinpolering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, leste det med vann jeg også..: klø :

 

Jeg har jo hørt at man ikke skal komme i kontakt med vann i det hele tatt, og også gjerne bruke støvsuger for å få vekk de siste dråpene fra sprekker og lignende, stemmer ikke dette?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.