Hva feiler clutchen min (rs2)?

Anbefalte innlegg

Jeg giret ned i 1. giret i sta og clutchen ville ikke komme ut igjen...

men alikevel at clutchen pedalen sto helt inn, så var clutchen tilkoblet...

 

hva kan det være tro???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med tilkoblet. Som å ha clutchen inne eller ute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med tilkoblet. Som å ha clutchen inne eller ute?

 

mener den er som om at pedalen skulle ha vært ut... jeg trykket inn pedalen og giret ned, og når jeg skulle ta ut pedalen igjen, så bare var pedalen inne og jeg måtte dra den ut igen med hendene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være slave-sylinderen(eller hva det heter) som er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok mastersylinderen som er gåen. Den er forbundet med et stag fra clutchpedalen og har en inngang fra bremsevæsketanken oppe og en utgang til clutch slavesylinderen i bunn. Du finner denne oppunder pedalsettet inne i bilen.

Det er tidligere omtalt reparasjonsprosedyrer på denne her på forumet ved hjelp av et reparasjonssett fra mekonomen. Men jeg er ikke sikker på om dette vil fungere på RS2-sylinderen også.

 

EDIT: Jeg ser at RS2 og S2 deler samme sylinder, og at den ikke er helt lik 100-sylinderen som mekonomen har pakningssett til. Den står også plassert litt annerledes i bilen slik at både inn og utgangen peker mot torpedoveggen så vidt jeg kan se i familiealbumet. Mulig du må blø med en ny sylinder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet her forrige dagen. Da var den slangen framastersylinderen til slavesylinderen som røyk. Den er dessverre bestillingsvare og tar 1uke å få, men jeg fikk laget en selv så nå kan jeg bytte bare slangen hvis den ryker igjen. Fikk også laget røret uten den reduksjonen nærmest slavesylinderen og fikk dermed enda lettere pedal ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

. Fikk også laget røret uten den reduksjonen nærmest slavesylinderen og fikk dermed enda lettere pedal ;)

 

Hmmm? Hørtes intressant ut! Har du noe mer forklaring på hvor og hva? For jeg har en knall hard cluch pedal og det er et mareritt å kjøre kø/bykjøring med min bil. (får trent musklaturen i leggen da..men..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det røret er litt større enn ett bremserør, i ene enden er det en innsnævring inni røret som gjør at det er et lite hull der, når de laget det spurte jeg om det gjorde noe om det ikke var der, men de sa at det heller ville føre til lettere pedal, det gjorde det også faktisk. Vet ikke hvorfor det er slik orginalt for man skulle jeg tro at det er en grunn. Men det virker for meg litt ulogisk og ha et grovt rør hele veien for å så ha et lite hull i ene enden. Men det fungerte i allefall bra for meg og det kosta meg 600kr for røret og jeg fikk det på 15minutter, istedenfor møller som skulle ha nesten 1000kr og det tok 1 uke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.