Girkasse gåen? Overføring borte...

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Var ute å kjørte i stad, merket smått at det var tungt å sette bilen i 1. gir og 2. gir. Kjørte hjemover til en kammerat og i det jeg kjører gjennom sentrum fikk jeg ikke bilen i 1. gir, måtte kjøre igang i 2. gir som jeg slet med å få den i.

 

Kjører hjem til kompisen min og stopper der. Finner fort ut at jeg ikke hadde noen gir lenger når jeg startet bilen. Fikk den ikke i noen gir. Girspaken buttet i plastkanten rundt girspaken. Stoppet bilen, gikk ut og tittet under. Ser en god del olje under bilen. Vi dytter bilen litt bakover og da har det drypt olje på bakken. Kjenner så på girspaken igjen og nå er det ingen gir der. Girspaken er helt løs. Mao, jeg har ikke gir...

 

Noen som har peiling på hva i helvete dette er? Motor er en 3b 2.2t som står i en 90. mod audi 200 quattro... *HJELP* : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn helt uten videre høres det ut som om overføringa er løsna, men olje-på-bakken symptomet er jo litt rart. Du må vel nesten under og se litt nærmere hvor oljen kommer fra, prøv å finne ut om oljen kommer fra ei pakning (ved drivaskelflensene eller ut fra overgangen mellom motor og kasse), om du har hull i kassa, overføringsstaget ramla ut..

Uansett hva du gjør så bør du ikke flytte bilen så langt, for er kassa tom for olje så er det ikke helt heldig å trille bilen på hjula.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

girkasse fikset. Har "privat rådgiver" (forrige eier), så fikk greie på at det mest sansynlig var giroverføringen som hadde detti av. Den er nå på, skrudd fast og fixa.

 

Olje lekasjen er mest sansynlig fra hydraulikksystemet i bilen. Det har nå begynnt å lekke ekstra mye som det er varmt ute. Må få kjørt på med det rep kittet snart... Takk for hjelpen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.