Hvor få tak i kjemisk metall?

Anbefalte innlegg

Som en tidligere tråd som jeg la ut, så har jeg hatt problem med å få justert ned FK Silverline rustfritt senkesett. D endte til slutt med at gjengene på den nederste justeringsringen ble ødelagt: gråter :

 

Men så sa en til meg at d hadde jo gått ann å bygge opp en stopper der hvor jeg vil at det skal stå ved hjelp av kjemisk metall. En slags 2 komponents masse som man dreier til etterpå etter ønsket form.

 

Et annet forslag er jo å sveise på en slags ring, men siden det er rustfritt så er vel det ikke så lett.

 

Noen som har formeninger om dette, og vet eventuelt hvor jeg kan få tak i kjemisk metall?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av dere 19 som har lest tråden min som vet noe?: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke noe problem å sveise rustfritt, har mer tro på dette en flytende metall, veit ikke om det sitter godt nok.

 

hvis dette ryker, detter bilen ned da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, d gjør den vel forsåvidt ikke, håper ikke d:confused:

 

Men hvordan er det å sveise rustfritt da? Må man bruke et spesielt sveiseapparat eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan er det å sveise rustfritt da? Må man bruke et spesielt sveiseapparat eller?

Man kan sveise med vanlig MIG apparat, rustfri tråd og Agron/CO2 gass. Best resultat får man med et TIG apprat og litt trening. Hør med mekanisk-verksted om de vil ta på seg sveisinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare tråd som er for det. hvis du tar det med til en som sveiser så fikser de det lett.

 

 

er det den ringen som sitter uten på dempern som holder fjøra som ikke sitter??

 

kom meg i forkjøpet, he he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveise rustfritt kan du gjøre med vanlig pinnesveis, og rustfrie elektroder. Ikke noe vanskeligere det, enn å sveise noe annet.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjemisk metall får du bla på claes ohlson. Tror det er plastic paddings sin de har

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket om du får kjøpt ny ring da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i verden holder du til da?

Har mulighet til TIG, MIG og pinnesveis her + at jeg har noen pølser med kjemisk metall.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjemisk metall får du bla på claes ohlson. Tror det er plastic paddings sin de har

 

Eller som jeg skulle nevne, Plastic Padding har et produkt som heter "Chemical Metal".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få dritten sveiset med en gang, ikke klin på noe dritt som ryker etter kort tid.

Jeg er pisselei av å sveise alu bunnpanner som folk har prøvd å fikse selv med allslags dritt, det blir dobbelt så dyrt, for de for jeg bruker så mye tid på å få bort restene av dritten før jeg kan sveise.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, her va d komt mange gode svar:) Tusen takk!

 

Jeg tror d må bli å få laget en ring i rustfritt som sveises på i ønsket høyde, og der får d bare stå. Kan så klart skaffe en ny ring, men då kommer vel kanskje samme problemet igjen neste gang d blir justert: mad :

 

Har mange plasser som kan sveise i og med at jeg bor i en industribygd:)

 

Skal komme me informasjon etter hvert, d er vel sikkert flere som lurer på d samme, sjekker ut litt i morgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.