Anbefalte innlegg

Har en G-60 motor med turbo/kompressor kitt.. men når jeg kommer på ca. 3000omd så begynner de å "skrape", lage ulyder og pipe.. jeg skjønner ikke helt hva det er for noe...? noen som har noe erfaring med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har peil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis dette er samme type som jeg hadde da den ble bygd så er denne beregnet til en 4.2L og den skal lage noe lyd ved ca.3000 omd. Husk å sjekke oljenivå på tanken.:)

Kan du legge ut et bilde på hvordan det ser ut i motorrommet nå? Fortsatt kun 2.5" og 3" rør til/fra ic?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper vi snakker Rotex lader her ?

Løsne av reimen og vri den rundt for hand å kjenn om det er noe merkelig å kjenne da.

Min begynte å lage lyd - ble bare mer å mer før den røk en dag ...

Sjekk for all del oljen.

Mener å huske at den skal sjekkes på 2000 o/min ...

Det er forøvrig ganske mye "hyle" lyd i den ....

Edit :

Den er laget for 4,2 liters motor - men da snakker vi om en sugemotor - den tåler mindre trykk ( uten modifikasjoner ) ...

En g60 motor er laget for overtrykk og derfor tåler den " større " kompressor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om den er beregnet på 4,2L, men jeg skal få tatt bilde av motorrom i dag, og lagt ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper vi snakker Rotex lader her ?

Løsne av reimen og vri den rundt for hand å kjenn om det er noe merkelig å kjenne da.

Min begynte å lage lyd - ble bare mer å mer før den røk en dag ...

Sjekk for all del oljen.

Mener å huske at den skal sjekkes på 2000 o/min ...

Det er forøvrig ganske mye "hyle" lyd i den ....

Edit :

Den er laget for 4,2 liters motor - men da snakker vi om en sugemotor - den tåler mindre trykk ( uten modifikasjoner ) ...

En g60 motor er laget for overtrykk og derfor tåler den " større " kompressor.

Men lagde den lyder hele veien, eller var det bare akkurat ved 300omd.? Fordi det er liksom ikke så veldig ubehagelig lyd heller, det bare at det skraper litt akkurat når jeg drar den opp i 3000, eller slipper den ned i 3000..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.