Anbefalte innlegg

Spedometeret i S2`n min har kutta ut kom og gikk en stund men nå er det helt dødt hva kan være årsaken..

 

Har hatt ut føleren som sitter på kassa og den så hel ut, men er det en måte man kan måle den ? skal den ha en spessiel verdi??+

 

noen som har noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig ut som et problem med printplata på baksiden av instrumentene. Ikke helt ukjent feil på disse. Plata er svindyr(5000) så jeg brukte norsk speedometer service i Oslo. De fiksa alt,justere speedometer på rullende landevei og byttet alle pærer når det først var demontert for 2400

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg se det selv om det er printplata eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du kjøper noe som helst, ta ut instrumentpanelet og demonter. Speedometeret får kontakt via 4? pinner som går gjennom printplaten, og det er ofte her feilen sitter. Trekk speedometeret ut av platen, sjekk for oksidasjon og monter sammen igjen. Det er 90 % sjanse for at alt virker etterpå :) Bankers.

 

En annen feil er brudd i banene på kretskortet (jord) på det stedet det er smalest, da kan i noen tilfeller enkelte lamper i panelet ulme..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typiske symptomer når det er kontaktfeil inn til speedometeret:

- jord mangler - helt dødt

- pluss mengler - helt dødt

- en ledn. fra initiator - speedometer hopper

 

Et nokså hardt slag i dashbordet (over instr.panelet) kan i mange tilfeller løse problemet for en kortere eller lengre periode. Denne løsningen er ikke å anbefale på sikt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

`stemmer med de symptomene det hoppet en stund opp og ned for så å bli helt død, så kanskje det kom igjen og virka fint for så å dø igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og problemet er størst når det regner eller har vært fuktig vær en stund...) Jo da, her lukter det kontaktfeil lang vei, ingenting er defekt. Gjør som jeg skrev, demonter og monter igjen. Dette vil medføre bevegelse i kontaktpunktene slik at det blir bedre kontakt etterpå (skraper bort oksidasjon). Vis stor oppmerksomhet til de 4 pinnene i speedometeret, det er 99 % sikkert at det er der feilen sitter. Det hele er gjort på en liten time ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer forøvrig at dette er en svakhet på Audi sine instrumentpanel/speedometer, men patenten er genial. Å skifte en klokke, f.eks. speedometeret på bilen min er gjort på under en halv time inkl. ut- og innmontasje i bilen :) Minuset er det du erfarer, men løsningen er vel nær :)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den har vært slik en gang før men da var det føleren på girkassa som var problemet, gir tilbakemelding da jeg har prøvd det du sa.. Det positive er jo at kilometerene står stille også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Marjus Gaustad

Det positive er jo at kilometerene står stille også :)

Ja, det er kanskje positivt, men du vet ikke hvor fort du kjører! Husk at når speedometeret hopper, viser det minst 10 km/t for lite når det viser 60.......!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var føleren på girkassa som var gåen, skifta den og nå virker alt so det skal..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, vet dette er en gammel tråd jeg har gravd frem her nå men...

Jeg har akkuratt samme problem.

Hva er denne føleren som sitter på kassa og hvor finner jeg den?

Er denne dyr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.