Anbefalte innlegg

Har tenkt å bytte varmkjørings regulator. Er det barre Møller som selger denne?? Ser at mekonomen selger noe som heter Bimetallbryter. Er det det samme som varmkjørings regulator??: flau :

 

Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vanvittig med frese lyder og tenningsbank når bilen blir sikkelig varm. Olje temp på ca 100 grader. Iriterer meg mer og mer nå når det blir varmere.... .

 

Har tenkt å bytte varmkjørings regulatoren. Kanskje det hjelper.... :confused: .

 

En annen mindre problem er at vann temperaturen svinger veldig. Kjører man vanlig i 50 - 60 kmt så er tempen rett under 90 som den skal være men kjører man 2 min på motorvei i 90-100 så er tempen nede rundt 80. :confused: Hva kan det skyldes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vanvittig med frese lyder og tenningsbank når bilen blir sikkelig varm. Olje temp på ca 100 grader. Iriterer meg mer og mer nå når det blir varmere.... .

 

Har tenkt å bytte varmkjørings regulatoren. Kanskje det hjelper.... :confused: .

 

En annen mindre problem er at vann temperaturen svinger veldig. Kjører man vanlig i 50 - 60 kmt så er tempen rett under 90 som den skal være men kjører man 2 min på motorvei i 90-100 så er tempen nede rundt 80. :confused: Hva kan det skyldes?

 

Varmkjøringsregulatoren feter jo opp luft/bensinblandingen ved kald motor, og den kan ikke gjøre blandingen magrere uansett. Og skal du ha tenningsbank får du vel ikke det så lett med oppfetet blanding?

Bruker bilen din lang tid på å nå driftstemperatur? Hvis termostaten er gåen og står åpen vil jo bilen bruke lang tid på å bli varm samt ikke greie å holde på temperaturen hvis kjølingen blir for god :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen blir varm ganske fort. Helt likt som før i allefal.

Vet bare ikke hva som kan være gunnen at det freser og banker slik ved varm motor. Tror ikke det er stempel ringer eller noe. Har sjekket pluggene og de var helt finne, lys brunt på svart.... .

 

Bruker god Castrol olje 15-40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.