Eu uten katalysator på tdi.

Anbefalte innlegg

Det har latet til at ingen vet noe sikkert om akkurat dette herinne. Derfor benyttet jeg sjansen når jeg skulle på eu med min bil idag.

På dieselbiler måler man ikke co, men sotpartikler og mengden. Dvs at katalysatoren ikke har noe med sotmengden å gjøre, da den minsker co utslippene bare.

På en eu kontroll måler de ikke co, og derfor er ikke kat nødvendig på tdi. Det er påbudt ja, og du får mangellapp og beskjed om å utbedre på teknisk, men de kan ikke nekte bilen å stå eu-kontrollen dersom kat mangler.

Grensen på motorer uten turbo er 2.50 og med turbo (tdi) på 3.00

Målingen på min orginale tdi uten kat kom på 2.30 som er langt under grensen.

Da vet dere det. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg litt på her..

katten er løsnet på min å ligger å skrangler.. forstår d slik at d ikke er noe problem å fjerne den??

Delte den i dag, å innmaten er helt løs! hvis d ikke har noe vesentlig å si at den er fjernet, sveiser jeg bare i sammen uten den ballen til katt!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hører også snakk om at kat stjeler en del effekt på tdiene.

Jeg har en 90hk Tdi, er det noe for seg å fjerne kat? Har nylig hatt EU, så jeg driter i det :)

Enn åpent kon-filter? Finner det ikke noen plass, kun flatfilter. Jeg vil jo ha go-lyd :confused: Noen som har erfaring med dette, blir det grom nok lyd selv om luftfilterboksen er der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.