#1 Skrevet April 21, 2004 Det har latet til at ingen vet noe sikkert om akkurat dette herinne. Derfor benyttet jeg sjansen når jeg skulle på eu med min bil idag. På dieselbiler måler man ikke co, men sotpartikler og mengden. Dvs at katalysatoren ikke har noe med sotmengden å gjøre, da den minsker co utslippene bare. På en eu kontroll måler de ikke co, og derfor er ikke kat nødvendig på tdi. Det er påbudt ja, og du får mangellapp og beskjed om å utbedre på teknisk, men de kan ikke nekte bilen å stå eu-kontrollen dersom kat mangler. Grensen på motorer uten turbo er 2.50 og med turbo (tdi) på 3.00 Målingen på min orginale tdi uten kat kom på 2.30 som er langt under grensen. Da vet dere det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 15, 2006 Henger meg litt på her.. katten er løsnet på min å ligger å skrangler.. forstår d slik at d ikke er noe problem å fjerne den?? Delte den i dag, å innmaten er helt løs! hvis d ikke har noe vesentlig å si at den er fjernet, sveiser jeg bare i sammen uten den ballen til katt!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 15, 2006 Jeg hører også snakk om at kat stjeler en del effekt på tdiene. Jeg har en 90hk Tdi, er det noe for seg å fjerne kat? Har nylig hatt EU, så jeg driter i det Enn åpent kon-filter? Finner det ikke noen plass, kun flatfilter. Jeg vil jo ha go-lyd Noen som har erfaring med dette, blir det grom nok lyd selv om luftfilterboksen er der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...