#1 Skrevet Mai 7, 2006 Det er masse asfalt og dritt nederst på bilen. Hva er best for å få dette rent? Bruker jeg avfetting? Er det da nok å håndvaske bilen etterpå, eller må den poleres med en gang? Har asfalt knupper på 18" felgene også. Går ikke av med felgrens. Hvordan voks skal man bruke på bilen? Mange legger vel på voks etter hver vask for å få skinnende bil. Når skal denne voksen legges på under vaskingen. Har Biltema noe voks som er grei? Andre tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2006 Dynk svampen i diesel! Da blir de rein! det er det eneste som hjelper! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2006 tar remover ifra autoglym er løsningen her: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2006 bonemaskin og rubbing gjør det rent og glatt igjen. Må bone etterpå da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2006 Ett bilde sier mer enn tusen ord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2006 Rubbing er for mye jobb og sliter mye på lakken. Har bilteme cleaner spray? Det ødelegger ikke lakken? Brukes den bare på felgene eller hele bilen? Ingen som bruker avfetting? Hørt noen bruker voks når de vasker bilen for å få mere glans i den. Er dette ritkig? Hva kan brukes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2006 Visst du drar til en vaskehall så vasker du bilen vanlig først for å få vekk den verste driten. Så sprøyter du på den avfettingen de har der og lar den virke litt, og så tar du å "gnikker" (ikke hardt) denne avfettingen "inn" med en svamp. Dette pleier jeg å gjøre på min og da blir alle de "asfalt knuppene" borte. Men er en fordel å bare ta den ene siden først slik at avfettingen ikke rekker å "sette seg fast". Et annet produkt jeg oxo bruker som funker nesten like bra er en såkalt polish wash som jeg kjøper på europris. Det er en gul flaske med en skrukork med barnesikringsfunksjon. Da følger du bare samme "oopskrift" som over bare at du bytter ut avfettingen mot denne polish wash.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2006 Bruker "Berner tjærefjerner", mest effektive midlet jeg har funnet, ellers så kan man gjøre som Dagotto Wroldsen sier, dynk svampen i diesel, også meget effektivt! Mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 7, 2006 Diesel og parafin er finfine greier. Ellers så brukte jeg dekkvask på aerosolboks i dag på gummilistene nederst på dørene mine. En runde med det og turbodyse på høytrykken, vente litt, en runde til med spray og så gnukke med en myk langhåra børste jeg vanligvis bruker på felgene, avslutte med turbodyse og vips ferdig. Kan jo legge til at bilen ( og selvfølgelig listene) sist ble vasket i........ august tror jeg: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...